2p

A román főváros Főpolgármesteri Hivatala száz új villamos beszerzése mellett döntött. Önmagában a hír nem okozott volna különösebb felzúdulást, de a közbeszerzési pályázat olyan minőségi és műszaki feltételeket ír elő, amelyekkel a román ipar pillanatnyilag még nem tud megbirkózni - írja az Evenimentul Zilei.

A Bukaresti Közlekedési Vállalat (RATB) által üzemeltetett mintegy ötszáz villamos fokozatos cseréjét határozta el a cég vezetése. Az első, valamennyi uniós biztonsági és kényelmi normának megfelelő, alacsony padlójú villamos 2008. év elején érkezhet, majd ezt követően, további két éven belül a többi.

A december közepén megtartott elsőkörös ajánlattételi eljárást követően három külföldi gyártó maradt versenyben: a francia Alstom, az osztrák Bombardier Transportation Austria, illetve a német Siemens. A cseh Skoda az utolsó pillanatban visszalépett.

A hazai gyártók felháborodásuknak adtak hangot, mert az RATB 780 millió lejt (230 millió eurót) kíván a száz külföldi villamosra költeni, míg a bukaresti URAC vállalat ennek az összegnek a harminc százalékáért tudna szállítani. Igaz, ezek sem komfortfokozatukban, sem technológiailag nem veszik fel a versenyt nyugat-európai konkurenseikkel - ismerte be önkritikusan Mihai Scarlat, az URAC igazgatója, aki viszont arra is figyelmeztet, hogy a girbegurba bukaresti síneket ki kell cserélni, ha nyugati villamosokat vásárolnak.

"A román villamos még csak-csak elzötykölődik ezeken a síneken, de a kényes európai szerelvény száz méteren belül tengelytörést fog szenvedni" - figyelmeztette az RATB illetékeseit Scarlat.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!