A december közepén megtartott elsőkörös ajánlattételi eljárást követően három külföldi gyártó maradt versenyben: a francia Alstom, az osztrák Bombardier Transportation Austria, illetve a német Siemens. A cseh Skoda az utolsó pillanatban visszalépett.
A hazai gyártók felháborodásuknak adtak hangot, mert az RATB 780 millió lejt (230 millió eurót) kíván a száz külföldi villamosra költeni, míg a bukaresti URAC vállalat ennek az összegnek a harminc százalékáért tudna szállítani. Igaz, ezek sem komfortfokozatukban, sem technológiailag nem veszik fel a versenyt nyugat-európai konkurenseikkel - ismerte be önkritikusan Mihai Scarlat, az URAC igazgatója, aki viszont arra is figyelmeztet, hogy a girbegurba bukaresti síneket ki kell cserélni, ha nyugati villamosokat vásárolnak.
"A román villamos még csak-csak elzötykölődik ezeken a síneken, de a kényes európai szerelvény száz méteren belül tengelytörést fog szenvedni" - figyelmeztette az RATB illetékeseit Scarlat.