Mivel az új metróvonal első, Etele tér-Baross tér közötti szakaszát 2010-ben tervezik átadni, 2009-re már működő e-jegy-megoldást kell kiépíteni - közölte Nemcsics Róbert, az Elektra projekt igazgatója. Mivel a beléptetőkapuk és a rendszer fizikai telepítése 12-18 hónapot vesz igénybe, ahhoz, hogy tartható legyen ez a határidő 2008 elejére ki kell választani a szállítókat, ennek megfelelően néhány hónapon belül ki kell írni az új pályázatot.
A megoldás kiépítésére és üzemeltetésére vonatkozó első közbeszerzési eljárás hirdetménye 2004 végén jelent meg, és több mint másfél éves procedúrát követően tavaly végül eredménytelenül zárult, a kitűzött határidő betartásához tehát rekordgyorsaságú új eljárásra lesz szükség. A döntés felgyorsítása mellett egyéb jelentős változások is lesznek a projektben.
Míg az eredeti elképzelések szerint a kiíráson győztes pályázó nem csak a rendszer telepítésére, de tíz évig tartó üzemeltetésére is megbízást kap, addig az új struktúrában a működési hatékonyság növelésének érdekében a BKV igyekszik saját kézben tartani minél több feladatot - ismertette az elképzelést Nemcsics Róbert. Persze ez nem zárja ki azt, hogy a rendszer bizonyos elemeinek üzemeltetésébe külső szolgáltatót is bevonjanak majd. Az új megoldás bevezetésével párhuzamosan át kell gondolni a tarifarendszert is, a használat alapú díjfizetés bevezetésére kell törekedni - tette hozzá a projektigazgató.
Mivel a hasonló rendszerek telepítésében szerzett tapasztalat elvárás lesz az új kiírásban is, valószínűsíthető, hogy a korábbi pályázat résztvevői újra nekifutnak majd. Igaz, az új konstrukció a tízéves üzemeltetési időszak kiesésével már jóval kisebb bevételt jelent majd, számol be a Világgazdaság.