2p

A Volkswagen (VW), Európa legnagyobb autógyártója a mostani válság egyik nyertesének mondja magát. Ellentétben sok más társasággal a 2008-as nyeresége növekedett, és idén a piaci részesedésének további bővülését várják a német cégnél.

A VW vezetése bizakodó az idei évet illetően, szerintük ugyan a vállalat számára sem lesz könnyű az idei év, ám a csőd szélén táncoló versenytársakhoz képest idilli a helyzetük. Mint azt hétfőn a vállalat elnöke, Martin Winterkorn közölte, a tavaly elért 113,8 milliárd eurós forgalomtól és a 4,75 milliárdos nyereségtől el fognak maradni, ám idén is profitot várnak.

A cég menedzsmentje azt valószínűsíti, hogy az autógyártó vállalat idén számottevően növelheti majd a részesedését, köszönhetően annak, hogy mind a termékportfóliója, mind a regionális piaci pozíciói erősen diverzifikáltak. Így az egyes helyeken és modellek esetében várható visszaesést más típusok és régiók ellensúlyozhatják. Mint az elemzők kiemelik, idén térülhet meg igazán a VW-nek a korábbi években hozott számos döntése, elsősorban a kínai és a brazil piacon befektetett milliárdok, amellyel most a válságtól kevésbé sújtott régiókban tudja értékesíteni a járműveit a cég.

A VW nagyratörő terveit az is jelzi, hogy a vállalatnál úgy számolnak: egy évtizeden belül a német társaság lesz a világ legnagyobb gyártója, megelőzve a közelmúltban trónra lépett japán Toyotát, mely az előtte évtizedekig hegemón pozícióban lévő General Motorstól vette át a piacvezető pozíciót.

A leányvállalati közül az Audi esetében még ennyit sem kell állítólag várni, hogy szegmensében előretörjön, a menedzsment előrejelzése szerint a felsőkategóriás autók európai piacán már a jövő évben utolérik a Mercedest és a BMW-t.

A jövőre vonatkozó optimista terveket olyan körülményekkel indokolják még, mint az Európai Unióban 2012-től életbe lépő elég szigorú CO2 kibocsátási normák, melyeknek a VW fog a legtöbb modellel megfelelni. A környezetbarát járműfejlesztés irányában egy másik lépés is történt. A német cég a múlt hónapban jelentette be együttműködését a japán Toshiba céggel. A két vállalat a jövőben együtt igyekszik létrehozni egy a mindennapi közlekedésben is használható elektromos népautót gyártani, mely végre áttörést hozna a tanulmányautókhoz képest.

Menedzsment Fórum 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!