2p

A kelet-európai országokban továbbra is virágzanak a bevásárlóközpontok, bár a beruházások az egyes térségek telítettsége miatt egyre inkább keletebbre tolódnak. Az osztrák RegioPlan tanácsadócég felmérése szerint a környező országokban a kiskereskedelmi forgalom fele jut a bevásárlóközpontokra, Ausztriában ez az arány 20 százalékos.

Szlovéniában a legelterjedtebbek a bevásárlóközpontok, itt nagyobb a sűrűség mint Ausztriában, Budapest pedig a 22 központjával már telítettnek mondható a RegioPlan szerint. Magyarországon, Csehországban és Szlovákiában egyébként is még mindig a fővárosra koncentrálódnak a hipermarketek, a vidéki terjeszkedés csak lassan indul be. Szlovákiában például országos átlagban ezer lakosra 64 négyzetméter eladótér jut, Pozsonyban 509 négyzetméter. Ausztriában ugyanez 208 illetve 270 négyzetméter.

A fővárosoktól távolodva, illetve keletebbre haladva egyre ritkábbak a hipermarketek: Bulgária, Románia, Szerbia és - bizonyos térségeit tekintve - Horvátország e tekintetben még elmaradott. Jelenleg a legfelkapottabb hely a bevásárlóközpontok építése szempontjából Belgrád és Zágráb, ezekben a városokban a következő néhány évben huszonhármat építenek összesen 600 ezer négyzetméter eladótérrel.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!