Szlovéniában a legelterjedtebbek a bevásárlóközpontok, itt nagyobb a sűrűség mint Ausztriában, Budapest pedig a 22 központjával már telítettnek mondható a RegioPlan szerint. Magyarországon, Csehországban és Szlovákiában egyébként is még mindig a fővárosra koncentrálódnak a hipermarketek, a vidéki terjeszkedés csak lassan indul be. Szlovákiában például országos átlagban ezer lakosra 64 négyzetméter eladótér jut, Pozsonyban 509 négyzetméter. Ausztriában ugyanez 208 illetve 270 négyzetméter.
A fővárosoktól távolodva, illetve keletebbre haladva egyre ritkábbak a hipermarketek: Bulgária, Románia, Szerbia és - bizonyos térségeit tekintve - Horvátország e tekintetben még elmaradott. Jelenleg a legfelkapottabb hely a bevásárlóközpontok építése szempontjából Belgrád és Zágráb, ezekben a városokban a következő néhány évben huszonhármat építenek összesen 600 ezer négyzetméter eladótérrel.