A viszonylag kedvező árat azonban feltételekhez kötik: az ügyfélnek retúrjegyet kell vennie (a visszaút is 1990 koronába kerül), és legalább három napot vagy egy hétvégét kell a célállomáson eltöltenie. A társaság járataira egyébként már most foglalható hely az interneten.
Más fapadosokkal ellentétben a Click4Sky-nak nincs saját flottája, hanem a CSA normál járatain kihasználatlan helyeket értékesíti. (Az anyacég gépeinek telítettsége általában kétharmados.)
A cég alapításától a CSA évente több száz millió koronás többletbevételt remél. Terveik szerint két éven belül a Click4Sky a prágai diszkontpiacon mintegy húsz százalékos részesedést tudhat majd magáénak.
CSA: privatizáció előtt
A cseh nemzeti légitársaság vesztesége egyébként csökkent az idei év első felében - a végrehajtott átalakításoknak köszönhetően. Jövőre pedig el kívánják adni a társaságot, ha befejeződik az átszervezése és nyereséges lesz.
Az első fél évben a vállalat adó utáni vesztesége 175 millió koronára csökkent az egy ével korábbi 773 millióról, az üzemi veszteség 437 millió koronára mérséklődött 509 millióról, az árbevétel 6,4 százalékkal 10,3 milliárd koronára nőtt.
A CSA vezérigazgatója szerint az eddigi eredmények alapján feltételezhető, hogy az év egészében elérik a kitűzött célt, a 42 millió koronás profitot - a tavalyi 397 milliós veszteséggel szemben. (Ebben az esetben kezdődhet a privatizáció.)
A társaság egyébként 2,49 millió utast szállított az év első felében, egy százalékkal többet az egy évvel korábbinál.
A CSA és a prágai nemzetközi repülőtér privatizációjáról jövő márciusban készíti majd el javaslatát a Közlekedési és a Pénzügyminisztérium a kormány számára.
MTI/Menedzsment Fórum