2p

A Magyar Posta vírusmarketinggel támogatta Elsőbbségi Levél szolgáltatását a Blogteren, mely során annak jártak utána, létezik-e "titkos alakulat" a kézbesítések hátterében. A marketingfogás sikerességét jelzi, hogy "civilek" is bekapcsolódtak a nyomozásba - áll a társaság közleményében.

"Megvan az ELKA-központ címe is!!! Igen, amíg ezt írom, bármelyik pillanatban itt lehet Postman a kamerával, és aztán indulunk!!! Ha minden igaz, holnap az összes bizonyítékot + a mai forgatás anyagát felpakoljuk!" - ezzel a rejtélyes üzenettel zárul a Blogteren elérhető "ELKA-Hunters" blog. A videókat, képeket felvonultató, összesküvés-elmélet paródiaként is felfogható oldal fő célja ezúttal nem a szórakoztatás volt: a blog - és a hozzá-kapcsolódó anyagok - a Magyar Posta Elsőbbségi Levél szolgáltatását népszerűsítették.

Bár nem ez az első eset, hogy egy terméket vagy szolgáltatást bloggal hirdetnek Magyarországon, a kampány több szempontból is úttörő jellegűnek mondható: a kampány fókuszában ugyanis egy darabonként összeálló történet állt, melynek a vetületei éppoly természetességgel jelentek meg a videó-megosztó portálokon, mint a vicces site-okkal foglalkozó lapokon, rádióműsorban vagy akár a népszerű Wikipédia lexikonban. A háttértörténet szerint három fiatal nyomozását követhettük végig, akik azt próbálták kideríteni, nem áll-e egy speciális alakulat (ennek a neve ELKA) az elsőbbségi levelek szupergyors kézbesítési sebessége mögött.

A kampányhoz kapcsolódó oldalakon nem csak a nyomozók ("ELKA-Hunterek") anyagai jelentek meg, hanem olyan képek, szövegek is, melyeket a történetbe bekapcsolódó látogatók készítettek. Százas nagyságrendben születtek kommentek a blogon, illetve az oldallal foglalkozó más site-okon. A konkrét termék-kommunikáción túl a kampány a Magyar Posta innovatív image-ét is erősítette.

Az eredmények is igazolják a hagyományostól eltérő megközelítést: a már említett, a nyomozásban valamilyen formában bekapcsolódó felhasználókon túl tízezres nagyságrendű azok száma, akik "csak" fogyasztották a megjelent tartalmakat. És ami a legfontosabb: a nagy arányban véleményvezérekből álló blog-író és -látogató közönség intenzív kapcsolatba került egy teljesen tradicionálisnak tekinthető szolgáltatással - ez az, amit egy hagyományos, hirdetésekből építkező kampány aligha tudott volna elérni.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!