"Megvan az ELKA-központ címe is!!! Igen, amíg ezt írom, bármelyik pillanatban itt lehet Postman a kamerával, és aztán indulunk!!! Ha minden igaz, holnap az összes bizonyítékot + a mai forgatás anyagát felpakoljuk!" - ezzel a rejtélyes üzenettel zárul a Blogteren elérhető "ELKA-Hunters" blog. A videókat, képeket felvonultató, összesküvés-elmélet paródiaként is felfogható oldal fő célja ezúttal nem a szórakoztatás volt: a blog - és a hozzá-kapcsolódó anyagok - a Magyar Posta Elsőbbségi Levél szolgáltatását népszerűsítették.
Bár nem ez az első eset, hogy egy terméket vagy szolgáltatást bloggal hirdetnek Magyarországon, a kampány több szempontból is úttörő jellegűnek mondható: a kampány fókuszában ugyanis egy darabonként összeálló történet állt, melynek a vetületei éppoly természetességgel jelentek meg a videó-megosztó portálokon, mint a vicces site-okkal foglalkozó lapokon, rádióműsorban vagy akár a népszerű Wikipédia lexikonban. A háttértörténet szerint három fiatal nyomozását követhettük végig, akik azt próbálták kideríteni, nem áll-e egy speciális alakulat (ennek a neve ELKA) az elsőbbségi levelek szupergyors kézbesítési sebessége mögött.
A kampányhoz kapcsolódó oldalakon nem csak a nyomozók ("ELKA-Hunterek") anyagai jelentek meg, hanem olyan képek, szövegek is, melyeket a történetbe bekapcsolódó látogatók készítettek. Százas nagyságrendben születtek kommentek a blogon, illetve az oldallal foglalkozó más site-okon. A konkrét termék-kommunikáción túl a kampány a Magyar Posta innovatív image-ét is erősítette.
Az eredmények is igazolják a hagyományostól eltérő megközelítést: a már említett, a nyomozásban valamilyen formában bekapcsolódó felhasználókon túl tízezres nagyságrendű azok száma, akik "csak" fogyasztották a megjelent tartalmakat. És ami a legfontosabb: a nagy arányban véleményvezérekből álló blog-író és -látogató közönség intenzív kapcsolatba került egy teljesen tradicionálisnak tekinthető szolgáltatással - ez az, amit egy hagyományos, hirdetésekből építkező kampány aligha tudott volna elérni.