Ez azt is jelentette, hogy az első negyedévben a Toyota által megszerzett 88 ezer darabos előnyt a félév végére 42 ezer autóra mérsékelte az amerikai, amelyik 76 év óta a világ vezető autógyártó vállalatának mondhatja magát.
Elemzők szerint azonban nem csak azért egyenlőtlen a harc, mert a féléves eladási versenyt a japán még mindig simán megnyerte, hanem mert több tucatszor nyereségesebben termel, mint az amerikai gyártó.
Mi több, a harc szempontjából sorsdöntő amerikai piacon a Toyota a tavaly első félévi 14,6 százalékos piaci részesedését az idei év első felének végére 16,1 százalékosra tornászta fel, miközben a GM a maga részesedését 24,3 százalékosról 23 százalékosra kényszerült levinni.
Az igazi különbségek üzleti eredményeikben mutatkoznak meg: a Toyota az első negyedévben 3,6 milliárd dolláros nyereséget termelt, a GM ez idő alatt mindössze 62 millió dolláros többletet tudott eredményében kigazdálkodni.