1p

Visszaelőzte a japán Toyotát az amerikai General Motors az idei év második negyedében, mivel világméretekben 2,405 millió autót adott el, míg a Toyota "csak" 2,367 millió darabot modelljeiből.

Ez azt is jelentette, hogy az első negyedévben a Toyota által megszerzett 88 ezer darabos előnyt a félév végére 42 ezer autóra mérsékelte az amerikai, amelyik 76 év óta a világ vezető autógyártó vállalatának mondhatja magát.

Elemzők szerint azonban nem csak azért egyenlőtlen a harc, mert a féléves eladási versenyt a japán még mindig simán megnyerte, hanem mert több tucatszor nyereségesebben termel, mint az amerikai gyártó.

Mi több, a harc szempontjából sorsdöntő amerikai piacon a Toyota a tavaly első félévi 14,6 százalékos piaci részesedését az idei év első felének végére 16,1 százalékosra tornászta fel, miközben a GM a maga részesedését 24,3 százalékosról 23 százalékosra kényszerült levinni.

Az igazi különbségek üzleti eredményeikben mutatkoznak meg: a Toyota az első negyedévben 3,6 milliárd dolláros nyereséget termelt, a GM ez idő alatt mindössze 62 millió dolláros többletet tudott eredményében kigazdálkodni.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!