A TNS Emnid közvélemény-kutató intézet reprezentatív felmérése szerint 2 millióan inkább nem repülővel utaznának, ha bevezetik az adót. További 3,5 millióval csökkenhet az utasszám, mert sokan egynél több repülőútról mondanának le az államháztartási egyensúly megteremtése érdekében bevezetni tervezett különadó miatt, 1,1 millióval pedig azért csökkenhet az utasok száma, mert sokan a Németországgal szomszédos országokból indulnának repülőútra. Mindez együtt a németországi utasforgalmat 6,6 millióval csökkenheti, ami jóval meghaladja például a Malév éves forgalmát.
A berlini kormány felszállási különadó néven is ismert terve szerint 2011-től a németországi repterekről induló utazók jegyének árába az út hosszától függően 8 és 45 euró közötti mértékű különadót építenének be. Az adó nem vonatkozna a tranzitközlekedésre, a szállítmányozásra és a katonai repülésekre.
A kormány 1 milliárd euró bevételt vár az adótól, az ágazat képviselői viszont attól tartanak, hogy az államháztartás helyett a külföldi légitársaságok és a határhoz közeli külföldi repülőterek profitálnának, míg a német légi közlekedési ágazat bevételei csökkennének, és elbocsátásokra volna szükség.
MTI