2p

A Toyota több mint 10 százalékkal kevesebb kocsit gyártott októberben, mint egy évvel korábban, a Honda és a Nissan viszont bővítette a gyártást, a dél-koreai Hyundai autói pedig jobban fogytak Európában, mint a Toyota gyártmányok, amire soha korábban nem volt példa.

A Toyota a céghez tartozó Daihatsu és Hino márkával együtt 687.660 gépjárművet gyártott októberben, ami 12,5 százalékos visszaesés az egy évvel korábbihoz képest. A társaság pénteki közleménye szerint az export a Toyota márkánál 8 százalékkal, a konszern egészét tekintve 8,5 százalékkal csökkent.

A két fő rivális, a Honda és Nissan viszont bővítette a termelést: a Nissan közel 12 százalékkal 365 ezer darabra, a Honda pedig - amely már sorban a 11. hónapja gyártott az előző évinél több kocsit - másfél százalékkal 305 ezer darabra.

Hasonló volt a helyzet szeptemberben is, akkor a Toyota egy év után először csökkentette a termelést, 1,3 százalékkal kevesebb kocsit gyártott, mint egy évvel korábban, míg a Honda és a Nissan 9, illetve 27 százalékos növekedésről számolt be.

A Toyota változatlanul a legnagyobb autógyártó a világon, de több jelentős piacon visszaszorulóban van; a milliós visszahívások miatt az Egyesült Államokban hónapok óta gyengén megy az értékesítés, Európában pedig a Hyundai a társasághoz tartozó Kia márkával együtt több kocsit adott el októberben, mint a Toyota, ez korábban soha nem fordult elő.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!