2010. november 26. 14:25

A Toyota több mint 10 százalékkal kevesebb kocsit gyártott októberben, mint egy évvel korábban, a Honda és a Nissan viszont bővítette a gyártást, a dél-koreai Hyundai autói pedig jobban fogytak Európában, mint a Toyota gyártmányok, amire soha korábban nem volt példa.

A Toyota a céghez tartozó Daihatsu és Hino márkával együtt 687.660 gépjárművet gyártott októberben, ami 12,5 százalékos visszaesés az egy évvel korábbihoz képest. A társaság pénteki közleménye szerint az export a Toyota márkánál 8 százalékkal, a konszern egészét tekintve 8,5 százalékkal csökkent.

A két fő rivális, a Honda és Nissan viszont bővítette a termelést: a Nissan közel 12 százalékkal 365 ezer darabra, a Honda pedig - amely már sorban a 11. hónapja gyártott az előző évinél több kocsit - másfél százalékkal 305 ezer darabra.

Hasonló volt a helyzet szeptemberben is, akkor a Toyota egy év után először csökkentette a termelést, 1,3 százalékkal kevesebb kocsit gyártott, mint egy évvel korábban, míg a Honda és a Nissan 9, illetve 27 százalékos növekedésről számolt be.

A Toyota változatlanul a legnagyobb autógyártó a világon, de több jelentős piacon visszaszorulóban van; a milliós visszahívások miatt az Egyesült Államokban hónapok óta gyengén megy az értékesítés, Európában pedig a Hyundai a társasághoz tartozó Kia márkával együtt több kocsit adott el októberben, mint a Toyota, ez korábban soha nem fordult elő.

MTI

Az Ön bizalma a mi tőkénk

Az mfor.hu hiteles, megbízható és egyedi információt kínál, most, a válság alatt, és békeidőben is. Tényszerű, politikai és gazdasági befolyástól mentes hírekkel es elemzésekkel segítjük a mindennapi tájékozódást, a gazdasági döntéseket. Ez rengeteg időt, utánajárást, ellenőrzést igényel, ami sok pénzbe is kerül - ezért kérjük az Ön segítségét. Kérjük, TÁMOGASSA a független, tényeken alapuló minőségi újságírást, a klasszikus független angolszász újságírói hagyomány folytatását, ahol a tények és a vélemények nem keverednek.