3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A tavaly azonos időszakinál jóval kevesebb motort gyártott az Audi Győrben az idén az első félévben: a 2008-as 1 millió 23 ezerrel szemben nem egészen 662 ezret - közölte az Audi Hungaria Motor Kft. pénteken.

Ebben az időszakban összesen 17 ezer 169 (2008 első félévében 32 ezer 629) gépkocsi hagyta el a gyártócsarnokokat, ebből 5 ezer 748 A3 Cabriolet, 8 ezer 537 TT Coupé és 2 ezer 884 volt TT Roadster. Az idén a válság miatt lényegesen kevesebb motort rendeltek az Audi Hungaria Motor Kft-től a Volkswagen konszern járműgyárai, s ez áll a győri gyár termelési darabszámának csökkenése mögött - mondta az MTI-nek Lőre Péter, a vállalat kommunikációs vezetője.

A cég beruházásai az első hat hónapban az általánosan nehéz gazdasági helyzet ellenére is elérték a 10,2 milliárd forintot. Az összeget a vállalat termék, gyártástechnológia és infrastruktúra fejlesztésre fordította. Utóbbi részét képezte a vállalat területének határán megépült körforgalmas közúti csomópont, amely tehermentesíti Győr határának forgalmát.

Az első félévében az Audi Hungaria mind a motorgyártásban, mind a járműgyártásban új termékek sorozatgyártását kezdte meg, márciusban indult például az új öthengeres TFSI motorok gyártása. A cég az első félév végén 35 frissen végzett szakmunkással kötött munkaszerződést, akik szakképzésük gyakorlati idejét a vállalatnál töltötték és sikeresen tettek záróvizsgát. Június végén 5 ezer 584 (tavaly ilyenkor 5 ezer 899) munkatársat foglalkoztattak.

Az Audi féléves adatainak nyilvánosságra hozásakor Frank Dreves, az Audi AG termelésért felelős igazgatótanácsi tagja, az Audi Hungaria Motor Kft. felügyelőbizottságának elnöke azt mondta: " a márka számára továbbra is érvényesek a hosszú távú stratégiai célkitűzések." Így az Audi 2015-re a legsikeresebb prémium márkává kíván válni, 1,5 millió jármű értékesítésével. Az eladások tavaly haladták meg először az 1 millió darabot.

A győri székhelyű Audi Hungaria Motor Kft., az AUDI AG 100 százalékos leányvállalata, az Audi- és Volkswagen-konszern központi motorszállítója. Győrben gyártják az Audi TT Coupé és TT Roadster sportautókat, valamint 2007 novembere óta az A3 Cabriolet-t. 2006 óta az Audi Hungaria számos alumínium karosszériaelemet szállít az Audi R8-hoz. 2008-ban 1 millió 900 ezer 333 motort és 60 ezer 359 járművet gyártott a vállalat. Az Audi Hungaria évek óta Magyarország egyik legnagyobb árbevételű vállalata, és az ország legnagyobb exportőreinek egyike.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!