"Nem gondolom, hogy az elmúlt évek kétszámjegyű növekedése fenntartható lenne, hiszen már most is az amerikai piac nagy része a miénk" - mondta a Reutersnek adott interjújában Jim Lentz.
A japán autógyártó szerdán jelentette be, hogy 2007-es amerikai kilátásait ötről hat százalékra emeli. A Toyota jelenleg fej-fej mellett halad a General Motors-szal folytatott globális versenyben, és reményei szerint
már az idéna világ legnagyobb autógyártója lehet.
"A következő években is határozottan nőni fogunk, de a negyedik negyedévben újra kell értékelnünk, milyen növekedési lehetőségeink lesznek" - mondta az igazgató. A vállalat tavaly 2,5 millió autót értékesített az Egyesült Államok autópiacán, és júliusban több mint 17 százalékos piaci részesedéssel bírt.
A Toyota júliusban megelőzte a Ford Motor Co.-t, s így a második számú autógyártó lett az Egyesült Államokban. A társaság a növekedés során minden autóipari szegmensben - kisteherautók, SUV-ok, személyautók, luxusautók - előkelő helyet ért el.
Hibridben erősít a GM
A General Motors eközben új területen torpedózná meg a Toyota lendületét. Az amerikai autógyártó bejelentette, hogy megállapodást kötött egy akkumulátor-gyártó vállalattal, mellyel közösen megelőzhetik a japán céget hibrid- és elektromos autók piacán, számol be az MSNBC.
Bob Lutz, a GM elnökhelyettese a Toyota közelmúltban kiadott jelentésével kapcsolatban - mely szerint akár két évet is csúszhat az új, lítium-ionos akksival meghajtott hibridautó bevezetése - elmondta, ez kellő előnyt jelenthet, hogy az amerikai vállalat vezetővé váljon a szegmensben.