A Dacia-családhoz tartozó gépkocsik esetében 28 százalék, a Daewoo-ból hét százalék volt a csökkenés.
Az Automobile Dacia kereskedelmi igazgatója, Jacques Daniel a visszaesést azzal magyarázza, hogy a tavaly december nyolcadikán gördült le a gyártósorról az utolsó Dacia Pick-Up, a közkedvelt kisteherautó, s utódja, a Logan Van csak 2007 februárjának második felétől került a kereskedőkhöz, s így közel egy hónapig az érdeklődők hazai furgonvásárlási lehetőség nélkül maradtak.
Az Automobile Dacia elnökhelyettese, Constantin Stroe (aki egyúttal a Romániai Gépkocsigyártók Szövetségének alelnöke is) cáfolta azokat a híreket, melyek szerint a visszaesés a regisztrációs adóval kapcsolatos bizonytalanságoknak tulajdonítható.
A 2007. januárjában Romániában eladott gépkocsik márka-összetételét illetően megállapítható, hogy ezek 31,2 százaléka Dacia, 6,5 százaléka Daewoo volt. Az importból származó új gépkocsik eladása 15,4 százalékos növekedést mutatott az idén januárban, a 2006-os év első hónapjához képest, elérve a 8897 értékesített darabot - írja a Cotidianul.