2p

A múlt hónapban a két román autógyártó, a Dacia és a Daewoo összesen 5400 gépkocsit értékesített, ami 25,2 százalékos csökkentést jelent a múlt év hasonló időszakához képest. A visszaesés a Dacia Pick-Up gyártás megszüntetésének tulajdonítható - számol be a Cotidianul.

A Dacia-családhoz tartozó gépkocsik esetében 28 százalék, a Daewoo-ból hét százalék volt a csökkenés.

Az Automobile Dacia kereskedelmi igazgatója, Jacques Daniel a visszaesést azzal magyarázza, hogy a tavaly december nyolcadikán gördült le a gyártósorról az utolsó Dacia Pick-Up, a közkedvelt kisteherautó, s utódja, a Logan Van csak 2007 februárjának második felétől került a kereskedőkhöz, s így közel egy hónapig az érdeklődők hazai furgonvásárlási lehetőség nélkül maradtak.

Az Automobile Dacia elnökhelyettese, Constantin Stroe (aki egyúttal a Romániai Gépkocsigyártók Szövetségének alelnöke is) cáfolta azokat a híreket, melyek szerint a visszaesés a regisztrációs adóval kapcsolatos bizonytalanságoknak tulajdonítható.

A 2007. januárjában Romániában eladott gépkocsik márka-összetételét illetően megállapítható, hogy ezek 31,2 százaléka Dacia, 6,5 százaléka Daewoo volt. Az importból származó új gépkocsik eladása 15,4 százalékos növekedést mutatott az idén januárban, a 2006-os év első hónapjához képest, elérve a 8897 értékesített darabot - írja a Cotidianul.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!