Az amerikai General Motors (GM) leányvállalatánál az év első két hónapjában 20 százalékkal csökkent az értékesítés a nyugat-európai piacon az egy évvel korábbihoz képest. Valamennyi márkát együttvéve az újautó-értékesítés alig feleekkora mértékben, 7,8 százalékkal csökkent. Az Opel - illetve a brit Vauxhall - piaci részesedése így 6 százalékra csökkent az előző évben mért 6,9 százalékról.
Különösen a két legfontosabb modell, az Astra és a Corsa fogyott rosszul, miközben a nagy rivális Volkswagen a tavalyival nagyjából megegyező forgalmat ért el január-februárban. A két legnagyobb németországi Opel-üzemben ezért jelentősen visszafogták a termelést, a rüsselsheimi gyárban hétvégén és ünnepnapokon teljesen leáll a munka, az eisenachi üzemben pedig a nappali műszakokban már csak heti 33 órát dolgoznak, az éjjeli műszakokban pedig heti 30 órát.
Ágazati szakértők szerint az Opel legnagyobb problémája az, hogy a tulajdonos GM az egyre nehezebb terepnek bizonyuló európai piacra korlátozza a márkát, és nem engedi, hogy megpróbálja kihasználni a nagy feltörekvő piacok, például a kínai vagy az indiai piac lehetőségeit, mert attól tart, hogy az Opel éppen a GM más márkáinak rovására nyerne teret magának.
MTI