Németország nyugati és keleti felében a helyszíni beszámolók szerint az autósok nem hittek a szemüknek, amikor számos benzinkút "elfogyott" felirattal fogadta őket. Mindez elsősorban a szuper, továbbá a szuper plusz, valamint az "E10" bioüzemanyag-keverék árusítására - illetve az árusítás hiányára - vonatkozott. Az ellátásban enyhén szólva szűk keresztmetszetek alakultak ki, egyes helyeken azonban katasztrofális volt a helyzet.
A húsvét hétfőre példátlanná vált állapotokért az illetékesek elsősorban az óriási húsvéti autóforgalmat, továbbá a szállítási gondokat említették, utalva a többi között arra, hogy ünnepnapokon a hatalmas benzinszállító kamionok nem közlekedhetnek az utakon. Mindenesetre az első értékelések szerint egyértelmű, hogy a keresletet a hatóságok nem megfelelően mérték fel. Az autósok gondjait és bosszúságait pedig csak növelte, hogy több benzintársaság is a szó szoros értelmében a húsvéti ünnepek "hajnalán" igencsak megemelte a benzin árát. Egy hétvégi újság villámfelmérése szerint a bosszúság olyan mértékű volt, hogy a megkérdezettek több mint 60 százaléka hatóságilag rögzített felső árhatárt követelt. Közben a kialakult - a média szerint - "NDK-s állapotokért" a politika és az olajkonszernek máris megkezdték az egymásra mutogatást.
Autófronton a húsvéti ünnepek alatt sajátos javaslattal hívta fel magára a figyelmet az a zöld politikus is, aki májustól - Németország háború utáni történetében először - a környezetvédelmet zászlajára tűző párt első tartományi miniszterelnöke lesz. Az autóipar fellegvárának számító Baden-Württemberg tartomány kormányfőjelöltje ugyanis úgy nyilatkozott, hogy a németeknek a jövőben kevesebb autóval kellene beérniük. Szavait pontosítva azután azt hangoztatta, hogy a Porschénak, a Daimlernek és a többieknek - hatalomra kerülését követően - nem kell ugyan aggódniuk, de a jövőben olyan kocsikat kell gyártaniuk, amelyek kevesebb üzemanyagot fogyasztanak. Baden-Württemberg be akarja bizonyítani, hogy a gazdaság és az ökológia összetartozik, amennyiben nem akarjuk szétrombolni életünk alapjait - hangoztatta Winfried Kretschmann. Afelől azonban nem hagyott kétséget, hogy szolgálati gépkocsiként egy évig még konzervatív elődje nagyfogyasztású Daimlerjét használja majd. Azután azonban mindenképp váltani kíván - tette hozzá.
MTI