3p

Az egykori NDK köszönt vissza - legalábbis a benzinkutaknál - a húsvéti ünnepek alatt Németországban. Az üzemanyag-ellátásban olyan állapotok uralkodtak el, amelyek - mint a televíziók hétfőn jelentették - a volt keletnémet állam viszonyait idézték.

Németország nyugati és keleti felében a helyszíni beszámolók szerint az autósok nem hittek a szemüknek, amikor számos benzinkút "elfogyott" felirattal fogadta őket. Mindez elsősorban a szuper, továbbá a szuper plusz, valamint az "E10" bioüzemanyag-keverék árusítására - illetve az árusítás hiányára - vonatkozott. Az ellátásban enyhén szólva szűk keresztmetszetek alakultak ki, egyes helyeken azonban katasztrofális volt a helyzet.

A húsvét hétfőre példátlanná vált állapotokért az illetékesek elsősorban az óriási húsvéti autóforgalmat, továbbá a szállítási gondokat említették, utalva a többi között arra, hogy ünnepnapokon a hatalmas benzinszállító kamionok nem közlekedhetnek az utakon. Mindenesetre az első értékelések szerint egyértelmű, hogy a keresletet a hatóságok nem megfelelően mérték fel. Az autósok gondjait és bosszúságait pedig csak növelte, hogy több benzintársaság is a szó szoros értelmében a húsvéti ünnepek "hajnalán" igencsak megemelte a benzin árát. Egy hétvégi újság villámfelmérése szerint a bosszúság olyan mértékű volt, hogy a megkérdezettek több mint 60 százaléka hatóságilag rögzített felső árhatárt követelt. Közben a kialakult - a média szerint - "NDK-s állapotokért" a politika és az olajkonszernek máris megkezdték az egymásra mutogatást.

Autófronton a húsvéti ünnepek alatt sajátos javaslattal hívta fel magára a figyelmet az a zöld politikus is, aki májustól - Németország háború utáni történetében először - a környezetvédelmet zászlajára tűző párt első tartományi miniszterelnöke lesz. Az autóipar fellegvárának számító Baden-Württemberg tartomány kormányfőjelöltje ugyanis úgy nyilatkozott, hogy a németeknek a jövőben kevesebb autóval kellene beérniük. Szavait pontosítva azután azt hangoztatta, hogy a Porschénak, a Daimlernek és a többieknek - hatalomra kerülését követően - nem kell ugyan aggódniuk, de a jövőben olyan kocsikat kell gyártaniuk, amelyek kevesebb üzemanyagot fogyasztanak. Baden-Württemberg be akarja bizonyítani, hogy a gazdaság és az ökológia összetartozik, amennyiben nem akarjuk szétrombolni életünk alapjait - hangoztatta Winfried Kretschmann. Afelől azonban nem hagyott kétséget, hogy szolgálati gépkocsiként egy évig még konzervatív elődje nagyfogyasztású Daimlerjét használja majd. Azután azonban mindenképp váltani kíván - tette hozzá.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!