"Bizonyos távlatból szemlélve régimódinak, majd idővel ismét misztikusnak tűnnek a dolgok" - így foglalta össze a Playboy Enterprises Inc. legnagyobb részvényese, a 80 éves Hefner a világhírnévre szert tett márka titkát. A hölgykoszorúról híres üzletember szerint a Playboy megelőzte korát, s egy olyan korban reklámozta a finom ételek, a kellemes zene, a jó ötletek és a szép nők élvezetét, mikor a társadalom még minderre nem volt felkészülve.
"A metroszexuálisok megjelenésével azonban felnőtt az a generáció, amely valóban élvezni tudja a Playboy klubok által kínált élvezeteket" - állítja a szakma öregje. A három szintes komplexumban félkarú rablók, rulett- és blackjack-asztalok is helyet kaptak. Az üzemeltetők mintegy 4 millió dolláros éves bevételt remélnek. Hefner a Playboy-klub újjáélesztésében nagy fantáziát lát, ezért Las Vegas mellett elsőként Londonban és Macaón, majd Európa több pontján is meg szeretné vetni a lábát.
Nem is csoda, hogy újabb hídfőállások után néz Hefner, hiszen a vállalat bevételei zuhanórepülést vettek az utóbbi években. Míg 1972-ben mintegy 7,2 millió példányban értékesítették a férfimagazint, addig ez a szám mára 3 millióra zsugorodott. Ennek ellenére még ma is az Egyesült Államok legnagyobb példányszámú férfiaknak szóló lapja. A Playboy Enterprises viszont a magas posta- és papírköltségek miatt a második negyedévben mintegy 2 millió dolláros veszteséget könyvelt el, s az első félév profitja is mindössze 393 ezer dollár volt.