Az új járműveknek ugyan már nem lesz apró motorja, műanyag karosszériája, és fullasztó gázok sem fognak előtörni a kipufogójukból, de az ismerős vonalak megmaradnak - hasonlóan az új Volkswagen bogárhoz vagy a Minihez.
Több kelet-európai országban - köztük hazánkban - sokáig a legnépszerűbb személyautók közé tartozott a mintegy 30 évig komolyabb változtatások nélkül gyártott autó. Szűkös belső tere és gyönge motorja ellenére sokan szerették - és szeretik ma is -, ezért napjainkra kultikussá vált - írja az International Herald Tribune.
A frankfurti autóipari seregszemlén bemutatásra kerülő makett a kétajtós, négy ülőhelyes verziót ábrázolja a valaha egyeduralkodónak számító égszínkék színben. A gyártási mennyiség a bemutatón kiváltott reakciók alapján kerül meghatározásra. A gyártó cég szóvivője szerint egy ötezer darabos limitált széria a legvalószínűbb.
A Herpa BMW-motorral szerelné fel az autókat, amelyek 50 ezer euró körül kerülnek majd forgalomba - a Trabi ára tehát nem marad a régi.