Az európai autópiac 20 éves mélypontot ért el az elmúlt hónapokban, és majdnem két éve folyamatosan szűkül, ezért igen üdítőnek számít az áprilisi 1,7 százalékos növekedésnek - éves bázison - köszönhető fordulat. 2013 negyedik hónapjában így 1,03 millió személygépjárművet helyeztek forgalomba.
Ugyanakkor az első négy hónapban 7,1 százalékkal kevesebb újautót regisztráltak, mint 2012-ben.
Európa nagy autópiacai közül a legnagyobb bővülést Nagy-Britannia érte el 14,8 százalékkal, majd utána Spanyolország 10,8, és Németország 3,8 százalékkal. Ellenben a francia forgalomba helyezések volumene 5,3 százalékkal, az olasz pedig 10,8 százalékkal visszaesett.
Az európai országok közül érdemes még kiemelni Finnországot, ugyanis 2013 áprilisában az újautó forgalombahelyezések volumene 142,6 százalékkal növekedett 2012 áprilisához képest. Darabszámban mérve 9850-re emelkedett a tavalyi 4061 darabról.
A magyar piac is bővül
A magyar újautó forgalombahelyezések száma az ACEA szerint 7,8 százalékkal 4623-ra emelkedett, míg az első négy hónapban 5,9 százalékkal 17180-ra csökkent éves bázison.
Márkák:
A piacvezető Volkswagen 9,9 százalékkal növelte éves szintű eladásait áprilisban, és ezzel a piaci részesedését két százalékponttal 26,5 százalékra bővítette. Ezzel ellentétben a Peugeot-Citroen értékesítése 10 százalékkal esett tavaly áprilissal összevetve, a piaci részesedése 1,5 százalékponttal 11,2 százalékra zsugorodott.
A legnagyobb értékesítést elérő márka a Dacia volt, ugyanis 28,2 százalékkal többet regisztráltak áprilisban a márka modelljeiből.
mfor.hu