3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Kevesebb motor és autó készült az Audi Hungaria Motor Kft. győri üzemében az idei első félévben, mint 2012 azonos időszakában - áll a társaság pénteken kiadott tájékoztatójában.

Az idén készült 1 millió 19 ezer 595 motor közel húszezerrel kevesebb a tavalyi első félévben gyártottnál, járműből pedig 13 ezer 416 gördült le a gyártósorról, míg egy évvel korábban 21 ezer 569.

Az árbevétel 2013 első félévében 2,8 milliárd euró volt, szemben az előző év azonos időszakának 2,96 milliárdos adatával.

A közleményben emlékeztetnek arra, hogy az új járműgyár indítása júniusban egy több mint 900 millió euró értékű beruházást zárt le. Az Audi Hungaria a 125 ezres éves autógyártási kapacitással az Audi konszern egyik fő pillérévé vált.

Közlésük szerint az első félévben 775 ezer 991 négy- és öthengeres Otto és dízelmotor készült, szemben a tavalyi 769 ezer 586-tal. Az egy évvel korábbi 255 ezer 911-gyel szemben most 220 ezer 794 hathengeres erőforrást gyártottak. Összesen 22 ezer 810 nyolc-, tíz- és tizenkét hengeres motor készült az üzemben; tavaly ez a szám még csak 13 ezer 529 volt.

A győri székhelyű társaság autógyártása mintegy negyven százalékos csökkenését az Audi A3 Cabriolet és az Audi RS3 modell kifutásával magyarázza. Közlésük szerint az előbbi gyártása 5 ezer 962-ről 2 ezer 633 csökkent, az utóbbi gyártásával pedig időközben le is állt a győri telephely.

Itt a TT Coupé-ból 7 ezer 925 készült, szemben a tavalyi első féléves 10 ezer 042 darabbal. A TT Roadsterből 2 ezer 456-ot gyártottak, míg egy évvel korábban 3 ezer 479-et.

Ez év januártól június végéig 335 millió eurónyi beruházást valósított meg győri telephelyén a társaság, szemben 2012 azonos időszakának 305 milliós adatával - ismerteti a közlemény. A beruházás nagy részét a vállalat az új járműgyár építési munkálataira és a motorgyártás kapacitásának növelésére fordította. Ezzel az összberuházás értéke a vállalat 1993-as alapítása óta mintegy 6 milliárd euróra emelkedett.

„Az új járműgyár üzembe helyezése, valamint a magyar kormánnyal kötött stratégiai megállapodás fontos lépések a vállalat sikeres jövője érdekében. Ezek bizonyítják kiemelkedő szerepünket Magyarország gazdasági életében“ – hangsúlyozta Thomas Faustmann, az Audi Hungaria ügyvezető igazgatója a közleményben.

A társaság a tavaly év közepi 8 ezer 322-vel szemben az idén június végén már 9 ezer 393 munkatársat foglalkoztatott. A létszám még az idén várhatóan átlépi a 10 ezret.

Eközben a német Audi stagnáló féléves bevételről és minimális nyereségcsökkenésről számolt be. A Volkswagen leányvállalatának bevétele 25,2 milliárd euró volt a június végével zárult hat hónapban, gyakorlatilag nem változott a tavalyi azonos időszakhoz képest. Az Audi AG adózott eredménye 2,08 milliárd euróra mérséklődött az egy évvel korábbi 2,17 milliárd euróról.

Az idei első félévben az Audi 780 467 járművet adott el, ez 6,4 százalékkal több az egy évvel korábbinál. "A némileg bizonytalanabb piaci környezet ellenre az Audi továbbra is növekedést tervez, az idén több mint 1,5 millió gépkocsit tervezünk értékesíteni - hangsúlyozta Luca de Meo, az igazgatóság tagja.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!