Néhány hete számolt be arról az mfor.hu, hogy a májusban kiírt belföldi és külföldi médiatenderből utóbbi esetében már eredményt hirdettek. A Magyar Turizmus Zrt. 2 milliárd forint értékű közbeszerzését nyerte el akkor a MEC Hungary Kft. A kétéves szerződés a Zrt. külföldi kommunikációjához kapcsolódó médiaügynökségi és online szolgáltatási feladatok elvégzésére vonatkozik.
Így időszerű lett volna, hogy a Magyar Turizmus Zrt. a belföldi médiatervezésre és médiavásárlásra kiírt tárgyalásos közbeszerzésén is eredményt hirdessenek, ezzel szemben azonban a társaság a ma megjelent közlemény szerint érvénytelenítette a nettó 2 milliárd forint keretösszegű kiírást.
A Közbeszerzési Értesítőben annyit közöltek, hogy „A közbeszerzési eljárás a Kbt. 76. § (1) bekezdés d) pontja alapján eredménytelen tekintettel arra, hogy előre nem látható és elháríthatatlan ok következtében Ajánlatkérő a szerződés megkötésére és teljesítésére képtelenné vált.”
Az ott megjelent adatokat böngészve az is kiderül, hogy október 20-án az I.M.G. Inter Media Group Kft. előzetes vitarendezési kérelemmel fordult a kiíróhoz. Az elmúlt években az állami reklámtenderek koronázatlan királyának bizonyuló I.M.G. a vitarendezést azért kérte, mert véleményük szerint az ajánlatkérő (vagyis a Magyar Turizmus Zrt.) megsértette a közbeszerzésekről szóló 2011. évi CVIII törvény (Kbt.) 65§ (1)-(2) bekezdéseit, továbbá a Kbt. 124.§ (5) és (6) bekezdéseit. Az első cikkely az ajánlat elbírálását hivatott "gyorsítani", míg a másik a szerződés kötés ajánlati kötöttség alatti előírásáról rendelkezik.
A hazai sajtóban felmerült, hogy a kiírás visszavonásában közrejátszik a januártól induló állami médiavásárló szervezet, a Nemzeti Kommunikációs Hivatal is, ám a tender kiírója nem kommentálta a kreatív.hu ilyen irányú kérdését.
mfor.hu