A Golfot 5 kis kategóriás követi az európai toplistában, a sort a Skoda Octavia töri meg, amely közel 40 százalékkal tudta növelni februári eladásait 2013 második hónapjához képest – derül ki a JATO Dynamics adataiból. Hasonlóan kimagasló a cseh modell eladási teljesítménye, ha 2014 elejétől vizsgáljuk az adatokat.
Ötödével csökkentek ugyanakkor a Nissan sikermodelljének, a Quasquai-nak az eladásai, ennek oka vélhetően az utód érkezése, amely a jelenleginél fiatalosabb formával veszi fel a versenyt a városi terepjáró kategóriában.
A márkák esetében az Audi eredménye kimagasló, a „négykarikás” kocsikból 9,2 százalékkal többet adtak el az idei év első két hónapjában, mint egy évvel korábban. A februári adatokat vizsgálva viszont már az Opel/Vauxhall végzett az élen 14,6 százalékos növekedéssel.
Nem okoz meglepetést, hogy a 2014-ben Európában eladott 1,85 millió autó közül a legtöbb Németországban talált gazdára. A piac ráadásul 5,7 százalékkal bővült az év első két hónapjában, amelyet 22 572 darabos eladási többlettel tudtak elérni. A magyar autópiac bár 24,6 százalékkal emelkedett az első két hónapban, hazánk súlya a tejes európai piacon igen csekély.
Szász Péter
mfor.hu