2007 január és június között eltelt időszakában a magyar háztartások egyötöde vásárolt valamilyen vitaminkészítményt, ami tíz százalékkal alacsonyabb arány az egy évvel korábbiakhoz képest.
7500 forint vitaminokra
Azok a háztartások ugyanakkor, melyek vásároltak, 15 százalékkal többet költöttek vitaminokra: míg a tavalyi év első félévében egy átlagos vitaminvásárló család 6620 forintot fordított ilyen készítményekre, addig idén fél év alatt 7593 forintot adtak ki azonos célból.
Összességében az egészségvédő vitaminokra 2007 első hat hónapjában három százalékkal költöttünk többet, mint 2006 első félévében. A nagyobb költés oka a vitaminok 2006 első félévéhez képest mintegy 16 százalékkal magasabb átlagára.
Visszaszorulóban a gyógyszertárak
A vitaminkészítményekre fordított összegek döntő részét idén is a gyógyszertárakban költötték el a fogyasztók, ám azok értékalapú vitaminpiaci részesedése a tavalyi év első hat hónapjához képest jelentősen - 73-ról 63 százalékra - csökkent.
Valamelyest a drogériák részesedése is mérséklődött, míg az élelmiszerboltoké enyhén, az egyéb csatornáké jelentősebben növekedett. Utóbbiak között az interneten, csomagküldő szolgálatokon és az ügynöki hálózatokon keresztül vásárolt vitaminok forgalma nőtt meg számottevően.
Gfk Hungária Piackutató Intézet / Menedzsment Fórum