A döntés értelmében az unió 27 tagországába berepülő, illetve onnan kimenő járatokat fenntartó légitársaságoknak csatlakozniuk kell a rendszerhez.
Az Európai Bizottság eredeti javaslata szerint az unión belüli járatokat fenntartó cégeknek kellett volna csatlakoznia a rendszerhez 2011-ben, valamennyi nemzetközi légitársaságnak pedig 2012-től.
A globális felmelegedés megakadályozását célzó kereskedelmi rendszer keretében a vállalatok korlátozott mértékben bocsáthatnak a légtérbe szén-dioxidot, a meghatározott mérték feletti, illetve alatti mennyiséggel pedig kereskedhetnek, szennyezési jogokat adhatnak el, illetve vásárolhatnak.
A parlamenti képviselők szavazata értelmében a légiforgalmi szektorban 2011-re a 2004 és 2006 közötti évek szintjének kilencven százalékára kell mérsékelni a szennyezőanyag kibocsátást, nem pedig a Brüsszel által korábban javasolt száz százalékra. A terv ezután az unió tagországainak kormányai elé kerül, amelyek a jóváhagyás előtt esetleg módosítanak rajta.