2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A Volán Szakszervezetek Együttműködési Fóruma befejezte egyesített érdekvédelmi tevékenységét, a tömörülésben részt vevő szakszervezetek ezentúl önállóan folytatják bérharcukat a Volán társaságoknál - tudatta Dobi István, az együttműködési fórum szóvivője kedden este.

A szóvivő közleményében emlékeztetett arra, hogy kedden a  Volán Szakszervezetek Együttműködési Fóruma folytatta bértárgyalását a munkaadói szervezettel, a Közúti Közlekedési Vállalkozások Szövetségével. A felek álláspontja egyáltalán nem közelített egymáshoz, ezért a munkavállalói oldal képviselői, a szakszervezetek felajánlották a munkáltatói szövetségnek a közvetítői szolgálat bevonását a tárgyalásokba. A munkáltatói oldal több mint egy órás oldalegyeztetés után bejelentette, hogy erről kedden dönteni nem tudnak, 24 órán belül kívánnak határozni.

Ezt a munkáltatói hozzáállást a fórum három tagja, az Autóbuszközlekedésben és Személyszállításban Dolgozók Uniója (ADU), a Munkástanácsok és a LIGA nem fogadta el, és javasolták, hogy 2010. január 20-ra jelentse be a fórum a sztrájkot. A Közúti Közlekedési Szakszervezet (KKSZ) a sztrájk időpontjának bejelentésével azonban nem értett egyet, és úgy döntött, hogy ha a munkáltatói szövetség 2010. január 13-án 12 óráig beterjeszti az aláírt nyilatkozatot, amely alapján elfogadja a közvetítést, folytatják a tárgyalásokat. Ha ez nem következik be, csak akkor döntenek a nyomásgyakorlás következő lépéséről - olvasható a dokumentumban.

Ezt követően az Autóbuszközlekedésben és Személyszállításban Dolgozók Uniója, a Közlekedési Munkástanácsok Szövetsége, valamint a LIGA Közlekedési Szakszervezetek Ágazati Szövetsége bejelentette az együttműködésből való kilépését - ismerteti a szóvivő közleményében.

Az MTI korábbi információi szerint a Volán társaságcsoportban négy számottevő szakszervezeti tömörülés működik. Létszámban a KKSZ a legnagyobb, de támogatottságban a másik három szakszervezet közel hasonló erőt képvisel.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!