A vasutas tisztek avatásán az államtitkár szólt arról, hogy a MÁV nemcsak egy állami nagyvállalatot, hanem történelmi tradíciót is jelent.
Hozzátette: környezetvédelmi szempontok, az energiaárak alakulása is indokolja, hogy a vasút egyre versenyképesebb legyen a közúttal szemben.
Andrási Miklós, a MÁV Zrt. távozó elnök-vezérigazgatója köszöntve a felavatott vasutas tiszteket kijelentette: a meglévő tudásbázisukra építve garanciát lát a magyar vasút megújulására.
Völner Pál az ünnepséget követően újságíróknak válaszolva elmondta, hogy nem látott olyan előterjesztést, amely a vasútnál több ezer ember elbocsátásáról szólna. Kifejtette: lesznek a MÁV-nál átalakítások, a megújuló feladatoknak átszervezett társasággal kell nekilátni, de létszámleépítésekről a munkának ebben a fázisában teljesen felesleges beszélni, hiszen ezekről a társadalmi és szakmai egyeztetése még hátra van, és ez az új vezetésre vár.
Arra a kérdésre, hogy miért volt szükség a jelenlegi elnök-vezérigazgató leváltására, az államtitkár elmondta: Andrási Miklóst abban a pillanatban bízták meg a MÁV vezetésével, amikor más elvárások voltak. A vasút területén fejlesztések lesznek, újabb bezárt szárnyvonalak nyílnak, a MÁV pénzügyi konszolidáció előtt áll, ehhez az új feladathoz új emberre van szükség - tette hozzá.
Kérdésre válaszolva elmondta, hogy még nem tárgyaltak az érintett szakszervezettel a MÁV-Cargo privatizációjából kért vasutasonként 250 ezer forint követelésről.
MTI/Menedzsment Fórum