3p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A gazdasági tárca helyettes államtitkára arra kérte a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesületét (MKFE) szombaton, hogy a másik három érdekképviselettel egyeztetett kérésekkel forduljon a kormányhoz; Horváth Zsolt Csaba erről a mintegy 1.800 közúti fuvarozót képviselő egyesület országos küldöttközgyűlésén beszélt Budapesten.

A Gazdasági és Közlekedési Minisztérium illetékesének megítélése szerint a szakma egységes, problémái is nagyjából hasonlóak, így egyeztetésük megkönnyítené a kormány dolgát. A helyettes államtitkár hangsúlyozta: a kormány és a közúti fuvarozók között tavaly augusztusban született 18 pontos megállapodás legfontosabb eredménye, hogy párbeszéd és tárgyalássorozat kezdődött.

Horváth Zsolt Csaba közölte: a fuvarozókat érinti a kormány ez évi jogalkotási programjában szereplő idejétmúlt KRESZ, valamint a közúti közlekedésről szóló törvény újrafogalmazása, amelyet a gépjárműtechnikáról, a közútfejlesztésről és egy új, személyszállításról szóló részre bontanak.

A magyarok legyenek Európa fuvarozói

Wáberer György, az MKFE elnöke elmondta: a magyar közúti fuvarozóknak három százalékos a részesedése az európai közúti fuvarpiacon. "Az a törekvésem, hogy a magyar közúti fuvarozókat néhány év múlva úgy emlegessék, mint ma a holland kamionosokat: Európa fuvarozói" - hangsúlyozta az elnök. A mostani tanácskozás nem egy a sok közül, hanem olyan közgyűlés, amelyen új fejezet kezdődik az MKFE életében, mert a megújulás, a reform elkerülhetetlen. Kiemelte: nyilvánvaló, hogy valamennyi magyar fuvarozó lényegében ugyanazokkal a problémákkal küzd, a kicsik és a nagyok ellentéte művi úton gerjesztett, felesleges "porhintés". Szerinte míg a piaci verseny üzleti kérdés, a közúti fuvarozók jövője, versenyképessége szigorúan szakmai kérdés.

A versenyképességet kell szolgálnia a reformoknak

"Ebben a helyzetben biztosítani kell a szakma egésze számára, a kis- és középvállalkozásoktól a legnagyobbakig, hogy a fuvarozói érdekérvényesítés mind módszereiben, mind pedig eszközeiben hatékonyabbá váljon. S ezt kell szolgálnia az MKFE reformjának, megújulásának is" - hangsúlyozta az elnök. "A tavaly aláírt kormány-megállapodással kapcsolatban szeretném kiemelni, hogy folytatni kell a tárgyalásokat, főleg majd a megalakuló új kormánnyal, de az MKFE-nek, a legnagyobb fuvarozói szervezetnek az eddigieknél nagyobb kezdeményezőkészséget és együttműködési hajlamot kell mutatnia" - mondta Wáberer György.

Meglepetés nélküli tisztújítás

Az országos küldöttgyűlés, amely egyúttal tisztújító közgyűlés is volt, újraválasztotta elnökének Wáberer Györgyöt, a Waberer,s csoport elnök-vezérigazgatóját. A közgyűlés arról is határozott, hogy az eddigi egy társelnök helyett a jövőben két szakmai társelnök segíti az elnök munkáját. Az árufuvarozói társelnök Galambos István, a Silog Bt. tulajdonos-ügyvezetője lett, aki eddig egyedül töltötte be a társelnöki tisztséget. A személyszállítási társelnöknek Nedeczky Tibort, a Weekendbus Rt. tulajdonos ügyvezetőjét választották. Az MKFE közgyűlése tiszteletbeli elnökké választotta de Sorgo Tibort, aki eddig a szervezet ügyvezető elnöki tisztségét töltötte be.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!