2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az RTL Klub és a Klub Publishing Kft. megvásárolta az egyik legnagyobb magyarországi DVD- és könyvwebáruházat, a Netpiac.hu portált üzemeltető Netpiac Kft.-t - értesült a Világgazdaság.

A vételárról a felek nem nyilatkoznak, Dirk Gerkens, az RTL Klub vezérigazgatója azonban a lapnak elmondta: a Netpiac megvásárlása illeszkedik az RTL csoportszintű stratégiájába, amelynek egyik célkitűzése nem spotjellegű bevételek súlyának növelése.

A NetPiacot 1999 februárjában alapította három magánszemély, az online áruház első verziója 1999. augusztus 15-én kezdte meg működését. Két év tapasztalatgyűjtés, egy év tervezés és programozás után 2002 augusztusában indult el a NetPiac jelenlegi, az Erba 96 Kft. Store Wizard termékére épülő, egyedi fejlesztésű rendszere. Könyveket a NetPiac 2006 márciusától értékesít, ebben a cég partnere a Líra és Lant Zrt.

Az öt legnagyobb magyarországi DVD-kiadó, illetve -forgalmazó cég egyikeként számon tartott Klub Publishing Kft., amely a legnagyobb hipermarketek beszállítójaként közel 500 terméket ad ki, az RTL Klubnak és kereskedőházának, az R-Time Kft.-nek a közös tulajdona. A társaságot, amely a DVD-kiadás és -forgalmazás mellett könyvek és CD-k kiadásával és értékesítésével is foglalkozik, a Magyar RTL alapításával egy időben hozták létre, eredetileg zenemű-kiadói tevékenységre - írja a Világgazdaság.

Rekord üzleti eredmény az RTL csoportnál

Az RTL Group európai televíziós lánc 2007 első felében első ízben ért el fél milliárd eurónál nagyobb üzemi eredményt.

A kamatok, adók, levonások előtti eredmény (EBITA) 515 millió eurót tett ki, szemben az előző év azonos időszakának 478 millió eurós eredményével - közölte kedden Gerhard Zeiler, a társaság igazgatótanácsának elnöke.

A csoport, amelynek 39 tévétársaságban és 29 rádióállomásban van érdekeltsége tíz országban, 358 millió eurós adózott eredményt ért el, ami 0,8 százalékos növekedést jelent a múlt év azonos időszakához képest. A társaság árbevétele 1,3 százalékkal 2,89 milliárd euróra emelkedett.

A cég legnagyobb piaca Németország (az RTL, Vox, rtl 2, SuperRtl és az n-tv adókkal), azután pedig Franciaország következik. Gondot a brit piac jelenti, ahol Five nevű cége mindössze 5 millió eurós üzemi eredményt ért el az első fél évben.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!