Úgy tűnik, a korábbi vezetőváltás nem viselte meg túlzottan a HP magyarországi leányvállalatát: az előző év hasonló időszakához képest 13 százalékkal növekedett a vállalat, annak ellenére hogy a közelmúltban két emblematikus vezető, Beck György és Mezricky László is távozott. A korábbi vezérigazgató utódát mostanra találták meg: Hegedüs Gábor, aki korábban az informatikai piac másik meghatározó cégét, a Sun Microsystems magyarországi leányvállalatát vezette, hat hete vette át a céget.
"Még tanulom a HP-t" - mondta bemutatkozó sajtótájékoztatóján az új vezérigazgató. Hozzátette, hogy a nagy felvásárlások kora véget ért a vállalat életében, most a piaci pozíciók megtartására és a növekedésre kell koncentrálni.
A vezérigazgató szerint jó időszakban vette át a vállalat irányítását: a HP világszinten 25,5 milliárd dolláros árbevétellel zárta az első negyedévet, ami több mint amire számítottak. Olyannyira, hogy megemelték az éves előrejelzés szintjét is: az informatikai cégvilág történetében a HP lehet az első vállalat, amelyiknek sikerül átlépnie a 100 milliárd dollárt.
A magyar eredményekről Hegedüs Gábor annyit mondott, hogy a 13 százalékos növekedés mellett minden területen tartani tudták piaci pozícióikat. A vezérigazgató a nyomtatók, a notebook-ok és a szolgáltatások piacát emelte ki, ahol különösen jól teljesített a cég.
Hozzátette ugyanakkor, hogy a megszorítások természetesen a HP Magyarország eredményeit is befolyásolják. Nem indulnak be például azok a nagyprojektek, amelyek európai uniós forrásokra támaszkodhatnának.
Bizalomra ad okot ugyanakkor, hogyha a kis- és közepes méretű projektekből finanszírozható a cég növekedése. Ebben az esetben a nagyobb pályázatok beindulása után várhatóan további megugrásra lehet számítani.
A jövőt a szoftverek, a webes nyomtatás és a szolgáltatások fejlesztésében látja a vezérigazgató. Elmondta például, hogy kínálnak olyan konstrukciókat is, ahol a sokat nyomtató cégeknek nem kell megvásárolniuk a gépeket, hanem elég a nyomtatási szolgáltatásokat megrendelniük a HP-tól. Ez esetben egy-egy vállalat akár 20-30 százalékot is spórolhat költségein.