A Warner az Egyesült Államok harmadik legnagyobb zenemű kiadója 3,5 milliárd dollár éves nyereséggel. A vállalat olyan neves előadókkal dolgozott és dolgozik együtt, mint a Led Zeppelin, a The Doors, Ray Charles, a Linkin Park, a Green Day vagy Faith Hill.
A YouTube a megállapodástól azt reméli, hogy más médiavállalatokkal is hasonló szövetségre léphet. Abban mindkét cég egyetért, hogy képesek lesznek profitálni azon hirdetésekből, melyeket a Warner tüntet majd fel videóiban.
A Universal Music Group elnök-vezérigazgatója, Doug Morris néhány nappal ezelőtt fejezte ki az iparág felháborodását és kilátásba helyezte, hogy pert indít a YouTube ellen, ha az továbbra is megsérti a szerzői jogokat - írja a Yahoo! News.
Rohamosan bővül az online fogyasztási piac
Ahogy az mfor.hu már korábban megírta, az online videókat "fogyasztani" képes háztartások száma megtízszereződhet 2010-ig, ami részben a szélessáv rohamos térnyerésének köszönhető. Az In-Stat felmérése szerint 2010-ben mintegy 413 millió szélessávú előfizetés lesz aktív a 2005-ös 194 millióval szemben.
Ennek megfelelően olyan nagyágyúk, mint a Google, a Yahoo, az AOL vagy az Apple, attól való félelmükben, hogy potenciális reklámfelülettől vagy bevételektől esnek el, mind beléptek valamilyen formában a piacra. Ezek az óriások főleg a YouTube-hoz vagy a MySpace-hez hasonló, a felhasználók által szerkesztett tartalmakat kínáló közösségi szolgáltatókkal konkurálnak.