2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Nagy-Britanniában nyitotta meg a Tesco első környezetbarát áruházát. A szupermarketlánc legújabb üzlete 50 százalékkal alacsonyabb szén-dioxid-kibocsátást szeretne elérni, mint kevésbé környezetbarát társai.

A napokban nyitotta meg első olyan áruházát a Tesco, amelynek építésénél leginkább figyelembe vették a környezetvédelmi szempontokat. Így a mintegy 4600 négyzetméter alapterületű üzlet ökológiai lábnyoma előreláthatólag 50 százalékkal lesz kisebb a szokásosnál.

A fémszerkezetet fával váltották fel, szélkereket és napelemeket alkalmaznak és újrahasznosítják az esővizet. Nagy figyelmet fordítottak arra is, hogy minél több természetes fényt kapjon az áruház. A Wick városkában épült egység tapasztalatait a jövőbeni építkezéseken is hasznosítani szeretnék, mivel a lánc célul tűzte ki, hogy 2010-re négyzetlábanként (0,09 négyzetméter) 50 százalékkal kevesebb szén-dioxidot juttat a levegőbe, mint 2000-ben.

Az épület különlegessége, hogy mennyezete egy méterrel alacsonyabb, mint a hasonló üzlethelyiségeké, így jóval kevesebb területet kell fűteni. A légkondicionálást pedig természetes úton oldják meg. Már az építkezés kezdeti fázisában is ügyeltek arra, hogy minél kevésbé szennyezzék a környezetet, ezért a felhasznált anyagok jelentős részét vízi úton juttatták el az építési területre. A beruházáson túl a vállalat mintegy 100 millió fontos támogatást nyújt megújuló energiák kutatására, olvasható a Tesco brit közleményében.

A hipermulti a zöld szervezetek által nemkívánatosnak aposztrofált vállalatok listájának éllovasa, ezért a cég különös figyelmet fordít rá, hogy tevékenysége során egyre több zöld szempontot is figyelembe vegyen.

A társaság a tavalyi évben már két zöld áruházat is nyitott, azok üzemeltetése "mindössze" 30 százalékkal kevesebb energiát igényel, mint a hasonló üzleteké. Bevezették a vállalatnál a Zöld klubkártyát is, arra ösztönözve a fogyasztókat, hogy használjanak kevesebb szatyrot bevásárláskor.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!