A Handelsblatt német üzleti lap szerint a tulajdonos amerikai General Motors (GM) az eddiginél jóval nagyobb szabadságot biztosít a cégnek, aminek révén a márka "nemzetközibbé" válhat.
Szakértők szerint az Opel fő problémája az, hogy a GM Európára korlátozza a márkát, mert attól tart, hogy a kontinensen kívül a GM-család más tagjai, főleg a Chevrolet rovására nyerne teret. Európában azonban meredeken csökken az újautó-értékesítés, és csökken az Opel piaci részesedése is.
Mehet Ázsiába is
A német üzleti lap szerint a GM lazít az európai orientáción, és engedélyezi, hogy az Opel újabb piacokon próbáljon szerencsét. Ausztráliában, Chilében és Szingapúrban már tavaly elkezdődött a forgalmazás, az Egyesült Arab Emírségekben pedig három hete értékesítenek Opeleket. Hamarosan Dél-Afrikában és Argentínában is megnyílhatnak az első Opel-szalonok, az európai térségben pedig két nagy feltörekvő piacon, Oroszországban és Törökországban erősít a márka.
A GM európai érdekeltsége tavaly 1,3 milliárd euró veszteséget szenvedett el, az egy évvel korábbi 575 millió után. Az Opel és a brit testvérmárka, a Vauxhall piaci részesedése a 2011-ben regisztrált 8,7 százalékról 8,5 százalékra csökkent. A két márkát együttvéve tavaly 927 ezer kocsit gyártottak, míg 2011-ben 1,1 millió autó készült az Opel- és Vauxhall-üzemekben
A társaság nemcsak új piacokra lépve próbál túljutni a válságon, hanem új modellekkel is. 2016-ig összesen 23 új, vagy felújított modell kerül forgalomba. A GM 4 milliárd eurót fordít a fejlesztésre. A modelloffenzíva első tagjait, az Adam kisautót és a Mokka városi terepjárót jól fogadta a szakma és a vásárlóközönség.
A GM 1990-ben alapította az Opel magyarországi üzemét. A Szentgotthárdon működő gyárban legutóbb 500 millió eurós fejlesztést hajtottak végre, a héten pedig egy újabb, 130 millió eurós beruházás kezdődött el.
MTI