2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Stratégiai irányváltást hajt végre az Opel: a veszteséges autógyártó egy sor Európán kívüli piacon kezd terjeszkedni.

A Handelsblatt német üzleti lap szerint a tulajdonos amerikai General Motors (GM) az eddiginél jóval nagyobb szabadságot biztosít a cégnek, aminek révén a márka "nemzetközibbé" válhat.

Szakértők szerint az Opel fő problémája az, hogy a GM Európára korlátozza a márkát, mert attól tart, hogy a kontinensen kívül a GM-család más tagjai, főleg a Chevrolet rovására nyerne teret. Európában azonban meredeken csökken az újautó-értékesítés, és csökken az Opel piaci részesedése is.

Mehet Ázsiába is

A német üzleti lap szerint a GM lazít az európai orientáción, és engedélyezi, hogy az Opel újabb piacokon próbáljon szerencsét. Ausztráliában, Chilében és Szingapúrban már tavaly elkezdődött a forgalmazás, az Egyesült Arab Emírségekben pedig három hete értékesítenek Opeleket. Hamarosan Dél-Afrikában és Argentínában is megnyílhatnak az első Opel-szalonok, az európai térségben pedig két nagy feltörekvő piacon, Oroszországban és Törökországban erősít a márka.

A GM európai érdekeltsége tavaly 1,3 milliárd euró veszteséget szenvedett el, az egy évvel korábbi 575 millió után. Az Opel és a brit testvérmárka, a Vauxhall piaci részesedése a 2011-ben regisztrált 8,7 százalékról 8,5 százalékra csökkent. A két márkát együttvéve tavaly 927 ezer kocsit gyártottak, míg 2011-ben 1,1 millió autó készült az Opel- és Vauxhall-üzemekben

A társaság nemcsak új piacokra lépve próbál túljutni a válságon, hanem új modellekkel is. 2016-ig összesen 23 új, vagy felújított modell kerül forgalomba. A GM 4 milliárd eurót fordít a fejlesztésre. A modelloffenzíva első tagjait, az Adam kisautót és a Mokka városi terepjárót jól fogadta a szakma és a vásárlóközönség.

A GM 1990-ben alapította az Opel magyarországi üzemét. A Szentgotthárdon működő gyárban legutóbb 500 millió eurós fejlesztést hajtottak végre, a héten pedig egy újabb, 130 millió eurós beruházás kezdődött el.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!