A GVH szerint nem volt kimutatható, hogy a Tesco töltőállomások jelenléte érzékelhető hatást gyakorolna a környezetükben lévő Shell töltőállomások árazására.
A közlemény szerint a Tesco töltőállomások és a Shell-csoport Magyarországon az üzemanyagok és kenőanyagok forgalmazásában együttesen sem részesedik akkora, 20 százalékos mértékben a piacból, ami felett a GVH szerint felmerülhetnek versenyaggályok.
A két cég február végén jelentette be, hogy a Shell veszi át a Tesco magyarországi benzinkútjainak üzemeltetését. A megállapodás alapján a Tesco 15 évre bérbe adja magyarországi benzinkútjait az olajcégnek, amely teljes körűen üzemelteti majd az állomásokat, mind az üzemanyagtöltést, mind a shopok működtetését ellátja.
A Tesco 51 benzinkútjainak átvételével a Shell magyarországi töltőállomás-hálózata 249 tagúra bővül.
A benzinkutak Shell márkajelzés alatt működnek és Shell üzemanyagokat forgalmaznak.
A GVH közölte, hogy a magyar piacon üzemanyagokat és kenőanyagokat országos töltőállomás hálózaton, úgynevezett színes kutakon 7 vállalkozás értékesít kiskereskedelmi forgalomban. Rajtuk kívül több száz, hálózathoz nem tartozó, úgynevezett fehér kút is működik Magyarországon.
A piac legnagyobb szereplője a Mol Nyrt., amelynek részesedése Magyarország egészét tekintve a töltőállomások számából és az azokon értékesített benzin és gázolaj, valamint kenőanyagok forgalmából is meghaladja a 20 százalékot.
A GVH szerint 2007-től az üzemanyag kiskereskedelemben egy enyhe koncentrációs folyamat indult meg. A negyedik legnagyobb hálózattal rendelkező Agip megvette az akkor hatodik Esso-t, az ötödik legnagyobb részesedésű Lukoil pedig a hetedik Jet-et. Mindez azonban érdemben nem változtatott a piac azon jellegén, hogy a töltőállomások mintegy kétharmada, így az értékesített mennyiség több mint fele a négy legnagyobb hálózathoz - Mol, Shell, OMV, Agip - tartozik.
A versenyhatóság által vizsgált Shell-Tesco összefonódás résztvevői és versenytársaik is úgy nyilatkoztak, hogy az üzemanyag kiskereskedelmi piacra történő belépés elsősorban felvásárlás révén képzelhető el, a piac ugyanis lényegében telített.
Az egyes hálózatok 2008. évi átlagos lista árait országos szinten vizsgálva, a hivatal szerint három csoport különíthető el. A Mol, az OMV és a Shell 1-2 forinttal drágább az országos átlagnál. Az Agip kevesebb mint 1 forinttal felfelé, a Tesco szintén kevesebb, mint 1 forinttal, de lefelé tér el az országos átlagtól. A legalacsonyabb árakat a Lukoil és a fehér töltőállomások érvényesítik.
A Shell több mint 90 országban mintegy 45 ezer töltőállomást üzemeltet, amelyeken naponta 10 millió vásárlót szolgál ki. A cég kiskereskedelmi stratégiájának megfelelően partneri együttműködési lehetőségek kiaknázásával is igyekszik bővíteni üzleti tevékenységét.
A Tesco Magyarország legnagyobb hipermarket kereskedelmi lánca és a második legnagyobb brit befektetője. A vállalat közel 14 éves magyarországi működése során eddig 149 áruházat nyitott, és Magyarországon 22.000 munkavállalót alkalmaz.