2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Egy hosszú ellentmondásos folyamat lezárásaként hétfőn megoldódott a bor közösségi marketingjének magyarországi finanszírozása - mondta Nemes Richárd, a Magyar Bormarketing Kht. ügyvezetője.

Azzal, hogy az Országgyűlés hétfő esti zárószavazásán elfogadta a bor forgalomba hozatali járulékáról szóló törvényjavaslatot és a sürgős kihirdetést indítványozó miniszteri javaslatot, a borágazat két legfontosabb célfeladatának finanszírozása oldódott meg. A nyolc forint literenkénti járulékot ugyanis a továbbiakban a minőségellenőrzésre és a közösségi bormarketingre lehet majd fordítani, mondta az ügyvezető.

Az éves szinten megközelítőleg 1,5 milliárd forintos járulékbevétel 40 százaléka a minőségellenőrzés feladatkörét ellátó borászati hatósághoz kerül, a fennmaradó 60 százalék felhasználásának irányítását és ellenőrzését pedig borász szakmai szervezetek által alapított Magyar Bormarketing Kht. végzi majd.

A bor forgalomba hozatali járulékát utólagosan évente két alkalommal - a jövedéki elszámoláshoz kötve - kell majd befizetniük a borászoknak. A törvény, kihirdetésétől számítva 45 nap múlva lép érvénybe, azaz a járadékra vonatkozó fizetési kötelezettség először május végén lesz esedékes.

Május végéig önkéntes alapon

A járulékfizetésből számottevő bevétel előreláthatólag először csak ez év utolsó negyedévében várható. Ezért a Magyar Bormarketing Kht. társadalmi összefogást kezdeményezett a magyar borok egységes és hatékony marketingkommunikációjának mielőbbi elindítása érdekében.

A szóban forgó kezdeményezés keretében a magyar borászok önkéntes alapon a módosított törvény életbe lépéséig - azaz a nyolc forintos fizetési kötelezettség teljesítéséig - a forgalomba hozott boraik után egy forintos literenkénti befizetéssel támogatják a magyar bor közösségi marketingjének ügyét, az ehhez kapcsolódó feladatok átmeneti finanszírozását.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!