1p

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

Felső korlátot kíván szabni az Európai Bizottság az Európai Unióban gyártott kisteherautók szennyezőanyag-kibocsátására - derül ki hétfőn Brüsszelben kiszivárgott tervekből.

Az Európai Bizottság hivatalosan a jövő hónapban benyújtandó környezetvédelmi javaslata szerint az újonnan gyártott autók széndioxid-kibocsátása 2013 júliusától kilométerenként 175 grammnál nem lehet nagyobb. A jövő évtized végére a plafon 135 grammra csökkenne. A terv a 2,6 tonnánál kisebb teherautókra vonatkozik.

A gyártók járművenként 120 eurós bírsággal sújthatók, ha új gyártmányaik bármelyike szennyezőbb lesz az előírtnál.

Tavaly az EU az ipar heves ellenállásával került szembe a személyautók kibocsátásának maximálása miatt. A bizottság akkor számos engedményre kényszerült: a végül kialkudott kompromisszumos megállapodás szerint 2015-re az EU-ban újonnan gyártott kocsik széndioxid-kibocsátása nem haladhatja meg kilométerenként a 130 grammot.

Brüsszeli értesülések szerint már a most célba vett - furgonokat és kisteherautókat gyártó - cégek is lobbizni kezdtek annak érdekében, hogy a tervezett korlátozásokon enyhítsenek.

MTI/Menedzsment Fórum 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!