Tudatosabb vásárlásra ösztönöz a Tesco. Az áruház szem előtt tartja az üzleteiben kapható termékek károsanyag-kibocsátását és arra törekszik, hogy növelje az energiahatékony árucikkek számát. A termékeken új "zöld" címkéket helyeznek majd el, amelyek alapján a vásárlók könnyen ellenőrizhetik, hogy mely áruk előállításához van szükség kevesebb energiára - olvasható a BBC honlapján.
Az utóbbi időben több cég is jelezte, hogy a jövőben csökkenteni kívánják környezetszennyezésüket. A Marks & Spencer ezen a héten tett bejelentést kétszázmillió fontos tervéről, miszerint a cég leszorítaná károsanyag-kibocsátását azzal, hogy csökkenti energiafogyasztását és több újrahasznosított anyagokból készült termék árusításába kezd. A Wal-Mart, a világ legnagyobb kiskereskedelmi vállalata szintén nemrég közölte terveit, miszerint öt százalékkal csökkenti környezetszennyező csomagolásait öt éven belül.
A World Bank vezető közgazdásza, Nicolas Stern tavaly a brit kormány felkérésére készített jelentésben figyelmeztetett arra, hogy sürgősen tenni kell a globális felmelegedés ellen.
A Tesco azt is közölte, hogy világszerte csökkenti áruházainak károsanyag-kibocsátását legalább ötven százalékkal 2020-ra, és a tervek szerint termékeinek csupán egy százalékát szállítnák légi úton a jövőben. A cég hozzátette, hogy megduplázza a bioüzemanyagok eladási arányát is nagy-britanniai benzinkútjain.
A szupermarketlánc bejelentése szerint jelenlegi közvetlen széndioxid-kibocsátása az Egyesült Királyságban nagyjából kétmillió tonna évente. A vállalat bejelentette: egy független kutatást rendelt el, amelynek célja, hogy feltérképezze a vállalat teljes széndioxid-kibocsátását az egész világon.