1p

Az autóreklámok idejének illetve az általuk elfoglalt helynek az egyötödét a vásárlásra ajánlott jármű fogyasztásával és szén-dioxid-kibocsátásával kapcsolatos információkkal kell kitölteni az Európai Parlament által elfogadott új ajánlás szerint - írja a Világgazdaság.

A javaslatot előterjesztő Chris Davies brit EP-képviselő szerint a "zöld sávok" az autóreklámokon hatásosak lehetnek, a gépkocsigyártók ugyanis előszeretettel bírják rá a vásárlókat a szükségesnél nagyobb, erősebb és jobban szennyező járművek megvételére. Az EU-ban (is) a közúti közlekedés az egyik legnagyobb szén-dioxid-kibocsátó, nem helyes tehát - érvel a politikus -, ha a reklámokban kizárólag a teljesítménnyel, a sebességgel és a megjelenéssel foglalkoznak.

A reklámszakma képviselői közül sokan tiltakoznak a tervezett szigorítás miatt, hozzátéve, hogy erősen kérdéses, vajon a lépések elérik-e a kívánt hatást. Az autógyártók közül több is az értékesítés visszaesésével küzd, ezért értelemszerűen ők sem lelkesednek az ötletért - számol be a Világgazdaság. 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!