A javaslatot előterjesztő Chris Davies brit EP-képviselő szerint a "zöld sávok" az autóreklámokon hatásosak lehetnek, a gépkocsigyártók ugyanis előszeretettel bírják rá a vásárlókat a szükségesnél nagyobb, erősebb és jobban szennyező járművek megvételére. Az EU-ban (is) a közúti közlekedés az egyik legnagyobb szén-dioxid-kibocsátó, nem helyes tehát - érvel a politikus -, ha a reklámokban kizárólag a teljesítménnyel, a sebességgel és a megjelenéssel foglalkoznak.
A reklámszakma képviselői közül sokan tiltakoznak a tervezett szigorítás miatt, hozzátéve, hogy erősen kérdéses, vajon a lépések elérik-e a kívánt hatást. Az autógyártók közül több is az értékesítés visszaesésével küzd, ezért értelemszerűen ők sem lelkesednek az ötletért - számol be a Világgazdaság.
Zöldülnek az autóreklámok az EU-ban
Az autóreklámok idejének illetve az általuk elfoglalt helynek az egyötödét a vásárlásra ajánlott jármű fogyasztásával és szén-dioxid-kibocsátásával kapcsolatos információkkal kell kitölteni az Európai Parlament által elfogadott új ajánlás szerint - írja a Világgazdaság.