A közeli években az európai fogyasztók még várhatóan szinte semmit sem fognak vásárolni
 interneten keresztül mobiltelefon-hívás útján - jósolta egy vezető szakmai elemző cég, a Jupiter
 MMXI hétfőn, Londonban kiadott elemzésében.
 
 A brit cég előrejelzése kiábrándító a mobiltársaságok számára. Több távközlési cég az év közepén
 még horribilis összegeket fizetett a brit, a német vagy a francia harmadik generációs koncessziókért.
 Az utóbbi tapasztalatok azt mutatják, hogy - az olasz, a lengyel és az osztrák pályázat és árverés
 tanúsága szerint - már a szolgáltatóknak is kétségeik vannak , hogy a várható haszon megéri-e a
 magas koncessziós díjakat, amelyeket a kormányok várnak.
 
 Az elemző cég számítása szerint 2003-ban még mindig a személyi számítógépeken bonyolódó
 elektronikus kereskedelem származó forgalom termeli majd az ilyen kereskedelmi és reklámbevétel
 87 százalékát, 11 százaléka jut majd az interaktív tévére, és csak a maradék 2 százalékot hozza a
 mobiltelefonos elektronikus kereskedelem, az úgynevezett m-kereskedelem.
 A cég 44,1 milliárd euróra becsüli a teljes várható elektronikus kereskedelmi és reklámbevételt
 2003-ban, az idénre várt 8,8 milliárd euróval szemben.
 A harmadik generációs engedélyekért harcoló mobiltársaságok várhatón 400 milliárd eurót fektetnek
 a hálózataikba. - Küzdelmes lesz, amíg ez megtérül - mondta az elemző cég szakértője a Reuters
 hírügynökségnek.
Zsákutca az m-commerce?
A közeli években az európai fogyasztók még várhatóan szinte semmit sem fognak vásárolni interneten keresztül mobiltelefon-hívás útján.
 
                             
                             
                             
                             
                             
                             
                             
                             
                             
                             
                             
                             
                             
                             
												 
												 
												 
												 
												 
												 
												 
                                                 
                                                 
                                                 
                                                 
                                                 
                                                 
                                                 
                                                 
                                                 
                                                 
                                                 
                                                 
                                                 
                                                