A közeli években az európai fogyasztók még várhatóan szinte semmit sem fognak vásárolni
interneten keresztül mobiltelefon-hívás útján - jósolta egy vezető szakmai elemző cég, a Jupiter
MMXI hétfőn, Londonban kiadott elemzésében.
A brit cég előrejelzése kiábrándító a mobiltársaságok számára. Több távközlési cég az év közepén
még horribilis összegeket fizetett a brit, a német vagy a francia harmadik generációs koncessziókért.
Az utóbbi tapasztalatok azt mutatják, hogy - az olasz, a lengyel és az osztrák pályázat és árverés
tanúsága szerint - már a szolgáltatóknak is kétségeik vannak , hogy a várható haszon megéri-e a
magas koncessziós díjakat, amelyeket a kormányok várnak.
Az elemző cég számítása szerint 2003-ban még mindig a személyi számítógépeken bonyolódó
elektronikus kereskedelem származó forgalom termeli majd az ilyen kereskedelmi és reklámbevétel
87 százalékát, 11 százaléka jut majd az interaktív tévére, és csak a maradék 2 százalékot hozza a
mobiltelefonos elektronikus kereskedelem, az úgynevezett m-kereskedelem.
A cég 44,1 milliárd euróra becsüli a teljes várható elektronikus kereskedelmi és reklámbevételt
2003-ban, az idénre várt 8,8 milliárd euróval szemben.
A harmadik generációs engedélyekért harcoló mobiltársaságok várhatón 400 milliárd eurót fektetnek
a hálózataikba. - Küzdelmes lesz, amíg ez megtérül - mondta az elemző cég szakértője a Reuters
hírügynökségnek.
Zsákutca az m-commerce?
A közeli években az európai fogyasztók még várhatóan szinte semmit sem fognak vásárolni interneten keresztül mobiltelefon-hívás útján.