A Tarom vezérigazgatója, Gabriel Dumitrescu egyértelműen a diszkont légitársaságok által gerjesztett árverseny hatásának tulajdonítja a jegyárak csökkenését: "Talpon akarunk maradni, s ha kell, zsonglőrködünk az árainkkal. Véglegesítés előtt áll az új marketing-stratégiánk, s új ajánlataink minden konkurensünkkel felveszik majd a versenyt" - idézi a Cotidianul a légitársaság első emberét.
Elmondása szerint a román főváros és Madrid közötti vonalon áraik már megegyeznek a spanyol Click Air low-cost légitársaságéval, s Kolozsvárról Milánóba repülni alig drágább, mint Bukarestbe.
A Tarom - mely nemrégiben két Airbus A318-as gépet vásárolt, egyenként körülbelül 42 millió euróért, további kettő beszerzése pedig folyamatban van - tavaly késő ősszel tette meg az első lépést az árversenyben, amikor a felére csökkentette belföldi jegyárait. A döntés eredményesnek bizonyult: ezeken a desztinációkon a bevételek 25 százalékkal nőttek, a helykihasználtsági arány pedig elérte a 70 százalékot.
Menedzsment Fórum