A jelenleg még a világ legnagyobbjának számító General Motors (GM) forgalma 16 százalékkal csökkent, legjelentősebb detroiti vetélytársainak, a Fordnak és a Chryslernek pedig 10 illetve 17 százalékkal. Az első két cég termelési előrejelzéseinek lefaragásával, a harmadik új marketingstratégia kidolgozásával reagált a csökkenésre - közli a Reuters.
Kivételesen a nagy távol-keleti gyártók eladásai is csökkentek a japán Hondát leszámítva, amely közel egy százalékkal tudta növelni forgalmát a kérdéses időszakban.
A gépkocsik forgalmának alakulása az első pillanatfelvétel az amerikai fogyasztók általános vásárlási hajlandóságáról, az eladások esése tehát azok álláspontját erősítheti, akik szerint a gazdaság máris recesszióba került.
Zuhan a nagy amerikai autógyártók forgalma
Nagyot zuhantak a nagy amerikai autógyártók hazai eladásai a fenyegető gazdasági recesszió és a magas üzemanyagárak miatt februárban.