El kell döntenünk, hogy megéri-e az az óriási befektetés, amelyet repülőgépek megvásárlása jelent - indokolta hezitálásukat a vállalat vezérigazgatója. Ha a Thai Airways, amely hat szuperjumbót akart beszerezni, végül a szerződésbontás mellett dönt, akkor ez lesz az első eset, amikor végleg lemondják az óriás-repülőgépre szóló megrendelést. Az Emirates Airline, az A380-as legnagyobb vevője, amely öt gépet már üzemeltet, elhalasztotta további tíz megvásárlását, és a válság miatt gyengélkedő légiforgalmi piacra hivatkozva ugyanezt tette az Air France-KLM, a Lufthansa, valamint az International Lease Finance Corp., amely tovább lízingelné a gépeket légitársaságoknak.
A szállítások csúszása miatt a gyártó Airbusnak hosszabb idő alatt térül meg az A380-as kifejlesztésére költött 18 milliárd eurója, ami gyártási nehézségek és a késlekedő első átadások nyomán fizetett kötbér miatt eleve másfélszerese a tervezett 12 milliárdos kiadásnak. Mivel a FedEx és a United Parces Service szintén elhalasztotta összesen 20 teherszállító szuperjumbó megvásárlását, az Airbus egyelőre felfüggesztette ennek a változatnak a gyártását. A vállalat idén csak 14 óriásgépet fog átadni megrendelőinek a korábban tervezett 18 helyett. Az A380-as listaára 327 millió dollár, de ezt különféle kedvezmények mérsékelhetik, írja a Napi Gazdaság.