A NIF az MTI-hez pénteken eljutatott közleményében emlékeztet: az M0-ás autóút érintett szakaszára 2009. március 28-án írtak ki pályázatot, amelyre összesen három ajánlat érkezett.
Az ajánlatkérő NIF a legalacsonyabb összegű, mintegy 28,3 milliárd forintos érvényes ajánlatot benyújtó Porr Építési Kft.-t hirdette ki az eljárás nyerteséül. Az eljárás további két résztvevője a Nemzetközi Vegyépszer Zrt., illetve A-HÍD Építő által vezetett M0 déli ág II. KONZORCIUM - amelynek tagaja a a KÖZGÉP Zrt., a STRABAG-MML Kft., a MAGYAR Aszfalt Kft. és a COLAS Hungária Kft. jogorvoslati kérelemmel fordultak a Közbeszerzési Döntőbizottsághoz.
A NIF tájékoztatása szerint a társaság pénteken vette át a döntőbizottság határozatát, amely megsemmisítette az eljárást lezáró döntést és 5 millió forint pénzbírság megfizetésére kötelezte az ajánlatkérőt.
A bizottság határozata szerint az ajánlatkérő jogsértően nyilvánította érvénytelennek M0 déli ág II. KONZORCIUM ajánlatát, míg érvényesnek a Porr Építési Kft.-ét, illetve a Nemzetközi Vegyépszer Zrt.-t. A határozat értelmében a Porr Építési Kft. ajánlata azért érvénytelen, mert nem felel meg a szerződés teljesítéséhez előírt alkalmassági követelményeknek, ugyanis a társaság csak részben igazolta megfelelő gépek és szakemberek rendelkezésre állását.
A Nemzetközi Vegyépszer Zrt. ajánlatát a Közbeszerzési Döntőbizottság azért nyilvánította érvénytelennek, mert a cég nem előírásszerűen nyújtotta be a csatolt költségvetést, illetve azt nem is javíthatta volna.
Az M0 déli ág II. KONZORCIUM ajánlata a Döntőbizottság jogi álláspontja szerint formailag tekinthető hibásnak, amelyet a vállalat jogszerűen pótolt a kötelezettségvállalási nyilatkozat becsatolásával, ajánlata így nem minősül érvénytelennek.
A NIF-nek 30 nap áll rendelkezésére az új döntés meghozatalára, a társaság a "lehető leghamarabbi időpontra" kezdeményezte a bíráló bizottság összehívását, annak érdekében, hogy mihamarabb javaslatot tehessen a döntéshozó részére.
Az M0-ás autóút déli szakaszát érintő beruházással - a meglévő 2-szer 2 sávos autóút-forgalmának folyamatos fenntartása mellett - megépül a második pálya 26 centiméter vastagságú beton burkolattal. Ezzel az útszakasz kétszer három forgalmi-, plusz leállósávos autópályává bővül.
A fejlesztés része három csomópont átépítése, valamint 11 műtárgy megépítése is, ez utóbbiak közül kettő folyami nagyhíd: a Hárosi Duna-híd, valamint a Soroksári Dunaág-híd. A környezet védelme érdekében 6,8 hektár véderdőt telepít, és 1.300 méter hosszúságban zajvédő falat épít a nyertes vállalkozó.
A beruházás az Európai Unió támogatásával valósul meg, a KÖZOP (Közlekedési Operatív Program) keretében. A munkálatok tervezett befejezési határideje 2012. III. negyedéve.
MTI/Menedzsment Fórum