2009. szeptember 24. 12:56

Szabó György, a Sanoma Budapest vezérigazgatója szerint a nyomtatott sajtó jövőre sem néz kellemes időszak elé, sőt. Szabó szerint az igazi válság a válság után jön majd a printpiacon; 2009 az illúziók éve volt, 2010 pedig a lapbezárások éve lehet.

Nagyobb amplitúdóval, de ugyanazon a hullámvasúton halad a reklámpiac szekere, mint a nemzetgazdaságé, mondta Gulyás János, a Szonda Ipsos vezérigazgatója Egerben, a Magyar Reklámszövetség konferenciáján. Gulyás szerint a reklám-média piac soha nem tér vissza a válság előtti állapotához. A strukturális problémák ugyanis korábban is léteztek, azonban azokat elfedte az általános pénzbőség. Digitális forradalom előtt állunk, mely meg fogja pecsételni a hagyományos, tömegtermelés-tömegmédia-tömegfogyasztó modell sorsát.

Az idei 14 százalékról 2012-re 20 százalékra nőhet az online-költés aránya a reklámtortából, 2013-ra pedig 25 százalék közelébe kerülhet a most még csak 10 százalékot kitevő szelet - mondta Novák Péter, a Kirowski ügyvezető igazgatója. A digitális forradalom egyik legfontosabb jellemzője lesz a szociális site-ok és az ezekhez kötődő marketingtevékenység erősödése. Ennek fontosságát Heal Edina, a Sláger Rádió vezérigazgatója is kiemelte, aki szerint eljöhet a digitális rádiók kora, amikor a műsor mellé számos pluszinformációt kaphat a hallgató. Az elkövetkező években egyes online-médiumok bezárnak majd, ami erősíti majd a piac többi szereplőjét, továbbá a fizetős modellt előbb-utóbb az internetes tartalompiacon is be kell vezetni - vélekedett Szabó György, a Sanoma Budapest vezérigazgatója. A nyomtatott sajtó viszont nem néz kellemes időszak elé - állítja Szabó. Az igazi válság a válság után jön majd a printpiacon; 2009 az illúziók éve volt, 2010 pedig a lapbezárások éve lehet - vázolta fel a baljós képet a Sanoma-vezér előadásában. A vezető szerint ráadásul a sajtó médiatulajdonosai úgy levitték a hirdetési árakat a válság okozta pánikban, hogy abból nem várható kilábalás 2011-ig.

A tévék azonban a válság és az azt követő időszak nyertes médiumai lehetnek - állítja Málnay B. Levente, az MTV Networks vezérigazgatója. Ebben a médiatípusban relatíve kisebb bevételcsökkenés következett be, úgy tűnik, nő a kereslet a tévéreklámok iránt, ráadásul elérésben még mindig olcsó médiumról van szó. 

Már itt kopogtat a jövő fogyasztója Kozák Ákos, a GfK Hungária igazgatója szerint hamarosan vége a 18-49-es korosztály uralmának a marketingkommunikációban, 10-20 év múlva már nem fog élni a mai fiatalságkultusz. Szintén nem hagyható figyelmen kívül a kisebbségek számának jelentős emelkedése. A romák száma a 2020-as évekre elérheti az 1,2 millió főt - mondta a GfK-vezető. A fogyasztók ma már nem sorolhatók be rétegekbe és miliőkbe, öntudatra ébredtek és sokkal tudatosabban alakítják fogyasztásukat, viselkedésüket, mint tették azt néhány évvel, évtizeddel ezelőtt, írja a Napi Gazdaság.

Hitelre van szükséged?

Találd meg a legideálisabb kölcsönt az Mfor és a Bank360 közös kalkulátoraival! Ha kevesebb mint 5 millió forintra van szükséged, tucatnyi kedvező kamatozású személyi kölcsönt hasonlíthatsz össze a Személyi Kölcsön Kalkulátorral. Ha lecserélnéd a régit, vagy megtaláltad álmaid járgányát, egy olcsó autóhitellel akár már néhány napon belül a volán mögé ülhetsz az Autóhitel Kalkulátor segítségével. Nagyobb terveid vannak és több pénz kell? A lakásvásárlásra fordítható hitelek között hatalmasak az eltérések, ilyenkor érdemes csak igazán összehasonlítani az ajánlatokat! 

A Bank360 és az Mfor összegyűjtötte, hogy melyek február legkedvezőbb hitelei:

Ha jól jönne 1,5 millió forint, a Raiffeisen Bankot érdemes most felkeresni, mivel a személyi kölcsön 30 379 forintos törlesztőrészlet mellett lehet a tiéd 60 hónapos futamidővel. 3 millió forintra lenne szükséged autóvásárláshoz? A CIB Banknál már 60 654 forintos havi törlesztéssel igényelheted jövedelemérkeztetéssel. Az Erste Banknál igényelhető lakáshitellel pedig 10 millió forintot vehetsz fel 20 éves futamidőre havi 54 712 forintos törlesztőrészlettel.

Másfajta kölcsönt keresel? Ez a kalkulátor segíthet megtalálni azt a hitelt, amit keresel.