Németország legnagyobb kereskedelmi láncának szerdai közlése szerint a bevétel 3,6 százalékkal 65,5 milliárd euróra esett, elsősorban árfolyamhatások miatt.
Az adózott eredmény 7 százalékkal 519 millió euróra csökkent, a csoport átalakítását célzó költségeket nem számítva a profit 14 százalékkal 824 millió euróra nőtt.
Az árfolyamhatások elsősorban a kelet-európai forgalmat érintették hátrányosan: itt a bevétel az átlagosnál sokkal jobban, 12,8 százalékkal 15,8 milliárd euróra csökkent.
A nemzetközi forgalom - amely a Metro-csoport teljes bevételének közel 60 százalékát adja - 5,5 százalékkal esett vissza 39 milliárd euróra, miközben Németországban mindössze 1,5 százalék volt a visszaesés. Nyugat-Európában 20,9 milliárd volt a bevétel, nagyjából ugyanannyi, mint 2008-ban. Az üzemi eredmény a rendkívüli tételeket nem számítva 8,9 százalékkal 2,024 milliárd euróra csökkent.
A Metro-csoporthoz tartozik a nagykereskedelmi áruházak mellett a Media Markt/Saturn elektronikai áruházlánc, Real hálózat, valamint a Kaufhof, amelynek napirenden van az eladása.
MTI