2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A Győr-Sopron-Ebenfurti Vasút Zrt. (GYSEV) tavaszra készíti el koncepcióját az október elején átvett vonalak integrációjára, hogy pontosan milyen fejlesztésekkel és átalakításokkal valósítja meg azt - mondta Lendvay Péter, a személyszállítási üzletág vezetője.

A rendszert mindenképpen modernizálni kell, hiszen csupán a Szombathely-Porpác és a Hegyeshalom-Rajka vonal villamosított, ami az átvett hálózat hosszának alig hetede. Emellett a források függvényében korszerűsíteni kívánják a személyszállításban résztvevő állomásokat is - jegyezte meg.

A GYSEV az ezeken a vonalakon most közlekedő BZ-mot motorvonatokat saját beszerzésű, használt, de sokkal kényelmesebb és jobb menettulajdonságokkal rendelkező motorvonatokkal váltja fel. Ezek a most itt közlekedő szerelvényeknél jobban gyorsíthatóak és lassíthatóak, valamint a végállomáson való fordulásuk is kevesebb időt vesz igénybe, mindez rövidít majd a menetidőkön – magyarázta Lendvay Péter.

Hozzátette: a Csornán és Győrön át Budapestet Szombathellyel összekötő IC-szolgáltatást viszont a MÁV-tól bérelt szerelvényekkel teljesítik, de tervezik saját – értelemszerűen zöld-sárga – vonatok beszerzését és üzembe állítását is.

Az átvett vonalakon közlekedő gördülő állományt nem vették át, az itt dolgozó munkatársak zömét viszont igen; vannak, akik MÁV-alkalmazásban akartak maradni, vagy nem vállalták, hogy otthonuktól a korábbinál valamivel messzebb kelljen dolgozni - közölte Lendvay Péter.

A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium néhány hónappal ezelőtt született döntése értelmében a jelenlegi, 223 kilométernyi pályaszakaszához további 214 kilométernyit vesz át a MÁV-tól a vasúttársaság üzemeltetésre. Így a már kezelésében lévő Sopron-Győr és a Sopron-Szombathely-Szentgotthárd vonalak mellett a Rajka-Hegyeshalom-Csorna-Porpác, a Szombathely-Porpác, a Szombathely-Kőszeg, a Szombathely-Zalaszentiván és a Körmend-Zalalövő vonalszakaszok is a GYSEV-hez kerülnek.

A vasúttársaság tájékoztatása szerint a GYSEV a tervek szerint a vasútvonalak átvétele után uniós és hazai forrásokból korszerűsíti a vonalakat. A Vasúti Infrastruktúra fejlesztési csomag 2015-ig tartó első üteme: a Hegyeshalom-(Mosonszolnok)-Csorna-Porpác-Szombathely és a Szombathely-Zalaszentiván vasútvonalak villamosítása. A teljes korszerűsítés a 2014-2020 közötti időszakban fejeződhet be.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!