2p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A Győr-Sopron-Ebenfurti Vasút Zrt. (GYSEV) tavaszra készíti el koncepcióját az október elején átvett vonalak integrációjára, hogy pontosan milyen fejlesztésekkel és átalakításokkal valósítja meg azt - mondta Lendvay Péter, a személyszállítási üzletág vezetője.

A rendszert mindenképpen modernizálni kell, hiszen csupán a Szombathely-Porpác és a Hegyeshalom-Rajka vonal villamosított, ami az átvett hálózat hosszának alig hetede. Emellett a források függvényében korszerűsíteni kívánják a személyszállításban résztvevő állomásokat is - jegyezte meg.

A GYSEV az ezeken a vonalakon most közlekedő BZ-mot motorvonatokat saját beszerzésű, használt, de sokkal kényelmesebb és jobb menettulajdonságokkal rendelkező motorvonatokkal váltja fel. Ezek a most itt közlekedő szerelvényeknél jobban gyorsíthatóak és lassíthatóak, valamint a végállomáson való fordulásuk is kevesebb időt vesz igénybe, mindez rövidít majd a menetidőkön – magyarázta Lendvay Péter.

Hozzátette: a Csornán és Győrön át Budapestet Szombathellyel összekötő IC-szolgáltatást viszont a MÁV-tól bérelt szerelvényekkel teljesítik, de tervezik saját – értelemszerűen zöld-sárga – vonatok beszerzését és üzembe állítását is.

Az átvett vonalakon közlekedő gördülő állományt nem vették át, az itt dolgozó munkatársak zömét viszont igen; vannak, akik MÁV-alkalmazásban akartak maradni, vagy nem vállalták, hogy otthonuktól a korábbinál valamivel messzebb kelljen dolgozni - közölte Lendvay Péter.

A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium néhány hónappal ezelőtt született döntése értelmében a jelenlegi, 223 kilométernyi pályaszakaszához további 214 kilométernyit vesz át a MÁV-tól a vasúttársaság üzemeltetésre. Így a már kezelésében lévő Sopron-Győr és a Sopron-Szombathely-Szentgotthárd vonalak mellett a Rajka-Hegyeshalom-Csorna-Porpác, a Szombathely-Porpác, a Szombathely-Kőszeg, a Szombathely-Zalaszentiván és a Körmend-Zalalövő vonalszakaszok is a GYSEV-hez kerülnek.

A vasúttársaság tájékoztatása szerint a GYSEV a tervek szerint a vasútvonalak átvétele után uniós és hazai forrásokból korszerűsíti a vonalakat. A Vasúti Infrastruktúra fejlesztési csomag 2015-ig tartó első üteme: a Hegyeshalom-(Mosonszolnok)-Csorna-Porpác-Szombathely és a Szombathely-Zalaszentiván vasútvonalak villamosítása. A teljes korszerűsítés a 2014-2020 közötti időszakban fejeződhet be.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!