2p

Egyre nagyobb szerephez juthat a városok márkákhoz hasonló kezelése a kelet-közép-európai régióban, mondta Németh Bálint, az AERA Property and Destination ügyvezető igazgatója egy konferencián kedden.

Az AERA által szervezett Desztináció Marketing Workshop 2 elnevezésű konferencián az ügyvezető igazgató kiemelte: míg korábban az volt a tendencia, hogy a városok egységes megjelenésre törekedtek, manapság a különbözőség kihangsúlyozása a jellemző.

Hangsúlyozta: azzal, hogy a városokat egy márkához hasonlóan kezelik, a város jelentését az emberek számára úgy lehet alakítani, ahogy a város láttatni szeretné magát a turisták, a befektetők vagy saját lakosai előtt.

A városmárkázás célja, hogy a városok hozzák ki a maximumot adottságaikból. A márkázást elsősorban valódi tettekkel - felújításokkal, bővítésekkel, építkezésekkel - érhetik el a városok, kommunikációra csak ezek megvalósítása után kerülhet sor - tette hozzá.

Németh Bálint kijelentette: a régió új perspektívák előtt áll, mivel nagyvárosai megérettek arra, hogy Nyugat-Európa városaihoz hasonló vonzerőt jelentsenek a turisták és a befektetők számára. Ehhez azonban jól felépített városmarketingre és városmárkázásra van szükség.

Úgy vélte, a régiós nagyvárosoknak a térséget is magukban foglaló 4-5 milliós lakosú metropoliszokban kell gondolkodniuk ahhoz, hogy felvegyék a versenyt Lyonnal, vagy éppen Barcelonával.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!