A fapadosok által kifejtett nyomás egyre nyilvánvalóbbá válik, s a Taromnak reagálnia kell, ha továbbra is mérvadó szereplője akar maradni a romániai légiközlekedésnek, idézi a Cotidianul című román lap Dumitrescut.
A társaság idén új járatok beindítását is tervezi, többek között Tel Avivba és Lisszabonba. A portugál főváros viszonylatában a román BlueAir low-cost társasággal fog versenyezni. Utóbbi vezetősége február 7-én jelentette be, hogy márciustól elindítja rendszeres lisszaboni járatát. Mint ismert, Budapestről a diszkont-légitársaságok közül a SkyEurope és Wizz Air közlekedtet járatokat Romániába.
A Taromnál a leggazdaságosabb belföldi járatnak a temesvári és a kolozsvári bizonyult, míg a határon túli úticélok közül a madridi, a londoni és a barcelonai érte el gyakran a teljes foglaltságot. A román nemzeti légitársaság első embere szerint 2006-ban a Tarom mintegy 7,7 millió lejes (580 millió forintos) adózás előtti nyereséget ért el.
Az Európai Légitársaságok Szövetsége (AEA) legfrissebb kimutatása szerint 2006-ban a román légitársaság foglalhatta el a második helyet a legpontosabb európai légitársaságok toplistáján, közvetlenül a luxemburgi Luxair után. A bronzérmes a belga SN Brussels Airlines lett, míg a dobogóról alig maradt le a cseh CSA.
Menedzsment Fórum
Romániában is lenyomják az árakat a fapadosok
„A nyári menetrend bevezetésével csökkenni fognak jegyáraink, több új járatot indítunk és a szolgáltatás általános színvonala is nőni fog” - jelentette ki Gabriel Dumitrescu, a Tarom román nemzeti légitársaság vezérigazgatója a héten tartott sajtótájékoztatóján.