Balázs Csaba a RadioCafé "Milliók Reggelire" műsorának csütörtöki adásában elmondta: az új adóban nagy szerepet szánnak a hazai zenei előadók bemutatásának – a magyar zene aránya az első adásnaptól kezdve legalább 35 százalékos lesz. Hozzátette: a frekvenciát eddig használó Sláger Rádiónál magasabb szakmai színvonalon, igényesebben kívánják majd kiszolgálni a közönséget.
Elmondása szerint az úja adó, a Neo FM elsősorban zenei csatorna lesz, amelynek elsődleges célja a szórakoztatás. Kiemelte, hogy nem fogják lemásolni a szintén a csoport érdekeltségébe tartozó RadioCafét, hiszen az egyik országos, a másik régiós rádió, amelyeket különböző üzleti modellek segítségével lehet működtetni.
A társaság mfor.hu-hoz eljuttatott közleménye ezzel kapcsolatban kiemeli: az Est Média Group (EMG) korábbi tapasztalata bebizonyította, hogy a magyarországi médiafogyasztók nyitottak az újszerű megközelítésekre, formátumokra, a szokásostól eltérő megjelenési formákra. A paradigmaváltást felvállaló országos rádió egy tartalmasabb, izgalmasabb és "emberközelibb" formátumban működhet majd, és üzletileg is rentábilis lesz.
Véleményük szerint egy országos kereskedelmi rádió hatékonyan egészíti ki az EMG ismert brandekkel rendelkező média-portfólióját, a sales-house modellre épülő értékesítési struktúra pedig már most is sikeresen működik a társaságnál.
Arra, hogy a küzdelemben alulmaradó Sláger Rádió azt állítja: "politikai döntés" született, amivel "súlyos kárt szenvedett a magyar demokrácia és a sajtószabadság", valamint "politikai irányultságú beszélgetős rádió" lesz a Neo FM, Balázs Csaba úgy reagált: inkább nem minősíti ezt a közleményt, "hiszen ezzel a Sláger Rádió menedzsmentje magát minősíti." Balázs Csaba összességében nem érti, miért kell ekkorra médiabotrányt csinálni abból, ha egy pályázaton a legjobb ajánlatot benyújtó cég nyert.
Azzal kapcsolatban, hogy a Sláger Rádió "minden törvényes eszközt igénybe vesz" a frekvencia visszaszerzése érdekében, Balázs Csaba elmondta: "próbálkozni lehet".
Mint ismert, az Országos Rádió és Televízió Testület (ORTT) szerdai ülésén döntött a két országos rádiófrekvencia sorsáról. Eszerint a Danubius frekvenciája az Advenio nevű cégé, a Slágeré az FM1 nevű konzorciumé lesz hét éven át.
Utóbbi konzorciumot az Econet által birtokolt két cég, az Est Media Group és a Radiocafé alkotja. Az általuk elnyert frekvencia az ország 81 százalékát lefedi; a rádió november 19-én kezdi meg működését.
Menedzsment Fórum