Az M7-es autópálya Budapest-Székesfehérvár közötti szakaszán már tavaly tengelysúly mérésére alkalmas technológiát telepítettek. A kamerákból és az úttestbe épített érzékelőkből álló rendszer megbízhatóan működik és több mint nyolcvanszázalékos pontossággal képes mérni a jármű súlyát. A jelenlegi kiépítettség azonban még nem alkalmas arra, hogy a túlsúlyos járműveket büntessék vagy bármilyen más formában szankcionálják.
Deme Pál, a Sagem projektmenedzsere szerint egy online rendszám-azonosító és matrica-ellenőrző rendszerrel összekapcsolva már büntethetnék a túlsúlyos vagy nem megfelelő matricával ellátott járműveket. A projekt vezetője úgy látja, hogy a rendszer fél év alatt kiegészíthető az ellenőrzési funkciókkal is: ebből a tervezés 2-3, a szoftverfejlesztés 1-2 hónapot venne igénybe, és egy hónapos tesztperiódusra lenne szükség.
Az M7-es autópálya korábban már működő üzemi hírközlő rendszerének bővítésére a Közlekedésfejlesztési Koordinációs Központ (KKK) a Sagem Magyarország Kft.-vel közbeszerzési eljárás keretében tavaly nyáron kötött szerződést, amelynek értéke 385 millió forint volt, írja a Napi Gazdaság.