4p

Mi legyen a pénzünkkel? Tegyük állampapírba? Részvénybe? Ingatlanba? Kriptóba?
A befektetésektől a vagyonkezelésig - újra itt a Klasszis Klub Live!

Jöjjön el személyesen, találkozzon neves szakértőkkel vagy csatlakozzon online!

2024. március 27. 17:00

Részletek és jelentkezés itt!

Nagyon szeretik a nézők az RTL Klub sorozatát, ám a TV2 ügyességi vetélkedőja sem panaszkodhat.

Annak ellenére sem tudja leszakítani az RTL Klub hétköznapok estéken a TV2-t, hogy az idén indult sorozata a Drága örökösök nagy kedvence lett nézőknek. A műsor a 18-49 évesek és a teljes lakosság körében is favorit, rendre a legnézettebb műsorként végzett eddig a heti összevetésekben. Nem volt ez másképp ezen a héten sem, ennek ellenére a csatorna nem tud látványos előnyt kiharcolni a TV2-vel szemben.

Nagy siker a Drága örökösök
Nagy siker a Drága örökösök

Ennek hátterében egyébként az áll, hogy ugyan az RTL a kezdeti fél óra helyett napi egy órányi adásidővel adja a Drága örökösöket, ám erre a TV2 is lépett. Az Exatlon esetében extra adásokat tettek be, így a múlt héten és az azt megelőzőn is összemértéke az erejüket az egyidőben forgató csapatok, a magyarok ellenfelei pedig a románok voltak. A párosításra jellemző, hogy az egyik legnagyobb elérésű hazai Facebook csoportban is "ingyen reklámot kapott" a műsor a Trollfoci-n. Igaz a szöveg lényege az volt, hogy a szerkesztők nem tudják mi az az Exatlon, de ha a románokkal csap össze egy magyar csapat, akkor mindenki szurkoljon. Ennek megfelelően nem csak a két héttel ezelőtti, de a múlt heti adás is az átlagosnál jobb számokat produkált.

Ráadásul a TV2 csavart még egyet a dolgokon, ugyanis az adások egyre hosszabbak lettek. Ezzel ugyan valamilyen szinten beáldozták az egykoron verhetetlen műveltségi vetélkedőt a Legyen Ön is milliomos!-t, ám a nézettségi versenyben az RTL Klub sarkában tudtak maradni. A TV2 a múlt héten vezette be ugyanis, hogy a korábbi nettó 70 helyett 100 percesek lettek az Exatlon Hungary adásai, amelyek a reklámblokkokkal együtt maratoni hosszúságúak, 140 percesek lettek. Bár ezt a műsortípust ilyen hosszúságban sugározni kamikáze akciónak tűnik, a nézők mégis kitartóak, és a csatorna átlagánál sokkal jobb számokat hoz folyamatosan Palik László műsora. Az Exatlon megnyújtása miatt egyébként a Gundel Takács Gábor féle vetélkedő kezdési időpontja 21:20-ra tolódott, ami értelemszerűen nem tett jót az egyébként sem "mindentvivő" műsor számainak.

Mindent megtesz a TV2 az Exatlon sikeréért
Mindent megtesz a TV2 az Exatlon sikeréért

Azt RTL Klub hétköznapi műsoraira visszatérve az adatok azt mutatják, hogy a Drága örökösök beállt a 900 ezer és 1 millió közötti nézőszámra, ezzel pedig rendre veri a mezőnyt, igaz ezúttal az RTL-es Híradó hajszállnyival megelőzte a sorozatot. A kereskedelmi célcsoportban a TV2 legsikeresebb műsora a fent már részletezett Exatlon, míg a teljes népességben ez a csatorna is a hírműsorával szerepelt a legjobban.

Érdekesség, hogy az egykoron szebb napokat látott A Dal, második adása is gyengécske számokat produkált. Az évekig a köztévé egyik legsikeresebb produkciójának számító, az Eurovíziós dalversenyre kijutást biztosító műsor első adása a 18-49-es korosztályból szinte senkit sem érdekelt. A második hétre sem tudott előrelépni a dalverseny, hiszen a kereskedelmi célcsoportban ezúttal sem sikerült a legnézettebb 50 műsor közé bejutnia. Az idősebb nézőknek köszönhetően a teljes lakosság körében kicsit jobb volt a helyzet a mögöttünk hagyott szombaton, ám a 7 százalékos közönségarány a korábbi évadokkal összevetve messze a leggyengébb adatnak számít.   

Összefoglalva a 4. hét számait, azt láthatjuk, hogy a 18-49-es korcsoportban főműsoridőben (19-23 óra között) továbbra sincs nagyon nagy különbség a legfontosabb szereplő között, sőt a múlt héthez képest a TV2 még faragott is a htárányából. Ennek ellenére, hogy a TV2 csupán egy, míg az RTL Klub hat estét nyert meg. Az RTL Klub a képernyők előtt ülők 14 százalékát érte el átlagosan, eközben a TV2 közönségaránya 11,6 százalékos volt átlagosan. Az RTL-es kábelcsatornák az egy héttel korábbi mélyrepülés után javítottak,  a F+ közönségaránya ezúttal 4,4 százalék, míg a Cool 3,2 százalékot ért el. Így a mezőny végétől kicsit el tudott lépni, hiszen a Viasat3-nak 2,1 százalékos lett közönségaránya, míg a Duna TV-é 1,3 százalék volt.

 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!