4p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Nagyon szeretik a nézők az RTL Klub sorozatát, ám a TV2 ügyességi vetélkedőja sem panaszkodhat.

Annak ellenére sem tudja leszakítani az RTL Klub hétköznapok estéken a TV2-t, hogy az idén indult sorozata a Drága örökösök nagy kedvence lett nézőknek. A műsor a 18-49 évesek és a teljes lakosság körében is favorit, rendre a legnézettebb műsorként végzett eddig a heti összevetésekben. Nem volt ez másképp ezen a héten sem, ennek ellenére a csatorna nem tud látványos előnyt kiharcolni a TV2-vel szemben.

Nagy siker a Drága örökösök
Nagy siker a Drága örökösök

Ennek hátterében egyébként az áll, hogy ugyan az RTL a kezdeti fél óra helyett napi egy órányi adásidővel adja a Drága örökösöket, ám erre a TV2 is lépett. Az Exatlon esetében extra adásokat tettek be, így a múlt héten és az azt megelőzőn is összemértéke az erejüket az egyidőben forgató csapatok, a magyarok ellenfelei pedig a románok voltak. A párosításra jellemző, hogy az egyik legnagyobb elérésű hazai Facebook csoportban is "ingyen reklámot kapott" a műsor a Trollfoci-n. Igaz a szöveg lényege az volt, hogy a szerkesztők nem tudják mi az az Exatlon, de ha a románokkal csap össze egy magyar csapat, akkor mindenki szurkoljon. Ennek megfelelően nem csak a két héttel ezelőtti, de a múlt heti adás is az átlagosnál jobb számokat produkált.

Ráadásul a TV2 csavart még egyet a dolgokon, ugyanis az adások egyre hosszabbak lettek. Ezzel ugyan valamilyen szinten beáldozták az egykoron verhetetlen műveltségi vetélkedőt a Legyen Ön is milliomos!-t, ám a nézettségi versenyben az RTL Klub sarkában tudtak maradni. A TV2 a múlt héten vezette be ugyanis, hogy a korábbi nettó 70 helyett 100 percesek lettek az Exatlon Hungary adásai, amelyek a reklámblokkokkal együtt maratoni hosszúságúak, 140 percesek lettek. Bár ezt a műsortípust ilyen hosszúságban sugározni kamikáze akciónak tűnik, a nézők mégis kitartóak, és a csatorna átlagánál sokkal jobb számokat hoz folyamatosan Palik László műsora. Az Exatlon megnyújtása miatt egyébként a Gundel Takács Gábor féle vetélkedő kezdési időpontja 21:20-ra tolódott, ami értelemszerűen nem tett jót az egyébként sem "mindentvivő" műsor számainak.

Mindent megtesz a TV2 az Exatlon sikeréért
Mindent megtesz a TV2 az Exatlon sikeréért

Azt RTL Klub hétköznapi műsoraira visszatérve az adatok azt mutatják, hogy a Drága örökösök beállt a 900 ezer és 1 millió közötti nézőszámra, ezzel pedig rendre veri a mezőnyt, igaz ezúttal az RTL-es Híradó hajszállnyival megelőzte a sorozatot. A kereskedelmi célcsoportban a TV2 legsikeresebb műsora a fent már részletezett Exatlon, míg a teljes népességben ez a csatorna is a hírműsorával szerepelt a legjobban.

Érdekesség, hogy az egykoron szebb napokat látott A Dal, második adása is gyengécske számokat produkált. Az évekig a köztévé egyik legsikeresebb produkciójának számító, az Eurovíziós dalversenyre kijutást biztosító műsor első adása a 18-49-es korosztályból szinte senkit sem érdekelt. A második hétre sem tudott előrelépni a dalverseny, hiszen a kereskedelmi célcsoportban ezúttal sem sikerült a legnézettebb 50 műsor közé bejutnia. Az idősebb nézőknek köszönhetően a teljes lakosság körében kicsit jobb volt a helyzet a mögöttünk hagyott szombaton, ám a 7 százalékos közönségarány a korábbi évadokkal összevetve messze a leggyengébb adatnak számít.   

Összefoglalva a 4. hét számait, azt láthatjuk, hogy a 18-49-es korcsoportban főműsoridőben (19-23 óra között) továbbra sincs nagyon nagy különbség a legfontosabb szereplő között, sőt a múlt héthez képest a TV2 még faragott is a htárányából. Ennek ellenére, hogy a TV2 csupán egy, míg az RTL Klub hat estét nyert meg. Az RTL Klub a képernyők előtt ülők 14 százalékát érte el átlagosan, eközben a TV2 közönségaránya 11,6 százalékos volt átlagosan. Az RTL-es kábelcsatornák az egy héttel korábbi mélyrepülés után javítottak,  a F+ közönségaránya ezúttal 4,4 százalék, míg a Cool 3,2 százalékot ért el. Így a mezőny végétől kicsit el tudott lépni, hiszen a Viasat3-nak 2,1 százalékos lett közönségaránya, míg a Duna TV-é 1,3 százalék volt.

 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!