Augusztusban számos magyar vállalkozás jelezte: a legnépszerűbb online szállásközvetítő, a Booking.com megcsúszott a kifizetésekkel, nem egyszer milliós nagyságrendben maradt adós a szálláshelyek felé a határidők lejárta után is. A Booking tartozása a hazai vállalkozások felé több tíz milliárd forintos lehetett – mondta a Magyar Nemzetnek csütörtökön Szatmáry Kristóf, a Fidesz országgyűlési képviselője. Mostanra az érintettek 98-99 százaléka megkapta a járandóságát a cégtől, de a Fidesz-frakció törvénymódosítási javaslatokkal fog élni, hogy ilyen helyzet többé ne alakulhasson ki.
"A frakción belül, valamint a különböző szervezetekkel is elkezdtünk egyeztetni arról, hogy milyen jogszabály-módosításokra lehet szükség ahhoz, hogy ilyen eset a jövőben ne fordulhasson elő, nemcsak a Booking.com-nál, hanem máshol sem"
- mondta a lapnak a politikus.
Vizsgálják, hogy az európai uniós jogi keretek között lehet-e szabályozni azt, hogy jelentős piaci részesedéssel cégek nem tartanak fenn ügyfélszolgálatot Magyarországon. Problémaként említette, hogy az általános szerződési feltételek (ÁSZF) egyoldalú kikötéseket tartalmaztak, amiktől a vállalkozók nem tudtak eltérni. Emellett felmerült egy kártalanítási alap létrehozásának ötlete is, ahová - az utazási irodákhoz hasonlóan - a vállalkozók a kárigényeikkel fordulhatnának.
Közben a Gazdasági Versenyhivatal is vizsgálatokat folytat a Booking ellen: