Miközben egyre-másra vonulnak ki a nagy nyugati vállalatok az orosz piacról, úgy tűnik, két francia cég is más utat választott. Tegnap jelentette be a Renault szóvivője, hogy a vállalat moszkvai gyáregysége - amelynek működését február végén a logisztikai problémákra hivatkozva függesztették fel - újra termel.
Ennél is tovább ment a Leroy Merlin lakberendezési és kertészeti áruházlánc, amely egy beszállítóinak küldött levelében nemhogy az orosz piacról való kivonulásról, hanem az oroszországi boltok kínálatának szélesítéséről beszél.
"Bizonyos vállalatok a piacról való eltűnésének fényében nyitottak vagyunk az árukészlet növelésének, valamint a kínálat szélesítésének ügyében tett javaslataikra"
- írta a cégvezetés a The Telegraph birtokába került levélben.
A szövegben arról is szó esik, hogy a cég eladásai "jelentősen emelkedtek" az Ukrajnak elleni orosz támadás óta eltelt hetekben, és az is kiderül belőle, hogy a Leroy Merlin azt tervezi, hogy a következő három-négy hónapban helyben készült termékekkel váltja ki az Oroszországba külföldről importált árukat.